۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۵۳۰۶۵۱
مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی:

۱۰ موکب از آذربایجان غربی برای خدمت به زائران اربعین حسینی ایجاد می شود

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: امسال آذربایجان غربی با ایجاد ۱۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه خواهد کرد.
همایش موکب داران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سید حسن حسینی بعد از ظهر امروز در همایش موکب‌داران آذربایجان غربی که به عنوان آخرین جلسه هماهنگی امور موکب‌ها در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، پیاده رکی اربعین حسینی را فرصت طلایی برای تقویت اخوت و برادری بین ملت عراق و ایران عنوان و اظهار کرد: میزبان اصلی این برنامه عظیم مردم عراق هستند بنابراین ضروری است از مسایل تفرقه برانگیز جلوگیری شود.

وی ادامه داد: احترام به زوار و مردم عراق، عدم ورود به بحث‌های ناشایست سیاسی و تمکین به عرف و آداب و رسوم ملت آن کشور از جمله مواردی است که باید از سوی موکب داران رعایت شود.

حسینی با اشاره به بایدها و نبایدهای ضروری  برای رعایت از سوی موکب داران، افزود:  ایجاد فضای معنوی، اقامه اول وقت و جماعت نمازهای یومیه، پاسخ‌گویی به سوالات شرعی، اخلاص و خدمت‌رسانی به مردم از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید توسط اعضای موکب رعایت شود.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از ایجاد موکب ها خدمت رسانی به زائران حسینی است، خاطرنشان کرد: امسال  10 موکب از استان آذربایجان غربی برای خدمات رسانی به زائران حسینی ایجاد می شود که از این تعداد دو موکب واقفان خیراندیش در مرز خسروی دایر خواهد شد.

وی گفت: پروانه موکب‌ها یک ساله است و در صورت عملکرد مطلوب، پروانه‌ پنج ساله برای سال‌های آینده صادر خواهد شد.

حسینی در پایان یادآور شد: داشتن حداقل 6 ماه اعتبار برای گذرنامه و عدم حمل مدارک اضافی سبب امنیت هرچه بیشتر زوار ایرانی خواهد بود.

هوشنگ عطاپور، مشاور فرهنگی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در جمع موکب داران از افزایش زائران اربعین حسینی از استان خبرداد و ابراز امیدواری کرد امسال با ارائه خدمات مطلوب و شایسته از سوی موکب داران شاهد افزایش صعودی زائران حسینی در سالهای اتی باشیم.

وی بر لزوم حفظ وجهه مردمی اربعین حسینی تاکید کرد و افزود: پیاده روی اربعین حسینی رویداد فرهنگی تاثیرگذار در مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان است که با تقویت جریان فرهنگی عاشورا سبب کاهش آسیبهای اجتماعی و توسعه معنویت می شود‌.

عطاپور گفت: نهادهای حاکمیتی و دولت باید با  ارائه تسهیلات و خدمات مطلوب این جریان عظیم فرهنگی را که به صورت مردمی و داوطلبانه در حال برگزاری است، تسهیل کنند./۹۳۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات