۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۳۱۴۱۹
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز خبر داد؛

۵ آبان ماه؛ آغاز فعالیت خدمت رسانی مواکب مستقر در چذابه

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز با اشاره به اینکه بیش از ۱۷۰ موکب در اهواز آماده خدمت رسانی به زوار در اربعین است، گفت: مواکب از عین دو تا پایانه مرزی چذابه مستقر بوده و از ۵ آبان ماه به صورت رسمی خدمت رسانی به زوار را آغاز می کنند.
ستاد بازسازی عتبات راهیپمایی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عزیزالله زارعی، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز، در همایش مسؤولان مواکب اربعین حسینی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان، اظهار داشت: همایش مذکور برای توجیه و تشریح برنامه های مواکب در راستای خدمت رسانی به زائران و اهدای شناسنامه های مسؤولان مواکب است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز با بیان اینکه برنامه های ستاد اربعین دو ماه پس از اربعین سال گذشته آغاز شد، افزود: هر دو هفته جلساتی را در همین راستا برگزار کردیم و اکنون هم با توجه به در پیش بودن اربعین هر دو روز برنامه های کاری مواکب را پیگیری می کنیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه بیش از 170 موکب در اهواز آماده خدمت رسانی به زوار در اربعین است، ابراز داشت: مواکب از عین دو تا پایانه مرزی چذابه مستقر و از 5 آبان ماه به صورت رسمی خدمت رسانی به زوار را آغاز می کنند که تا 5 روز پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

زارعی عنوان کرد: مسؤولان مواکب بدون هیچگونه چشمداشتی خدمت رسانی می کنند و خدمات ارائه شده طی 18 تا 20 روز پیش رو از جیب شخصی آنها است و ستاد عتبات اقدامات و پشتیبانی های درحد توان را انجام می دهد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد اجرایی در اهواز تصریح کرد: مسؤولیت این ستاد بر عهده رییس سازمان صنعت و معدن تجارت استان است که در چنین ستادی 5 کمیته تخصصی تشکیل و وظایف هر کدام از کمیته ها مشخص شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز ادامه داد: کمیته پشتیبانی اقلام و ملزومات مورد نیاز را در اختیار مواکب قرار می دهد که در این باره 47 قلم مورد نیاز مواکب و زائران در دستور کار قرار گرفته و با جدیت برای تأمین آنها پیگیری ها صورت می گیرد.

همچنین فرخ کشاورز، مسؤول هماهنگ کننده امور مواکب اهواز با بیان اینکه خردادماه سال جاری، دستورالعمل شناسنامه دار شدن مواکب از ستاد مرکزی ارسال شد، افزود: اقدامات اولیه برای نام نویسی مواکب مستقر در مرزهای میان راهی، شلمچه و چذابه انجام شد که تا زمان بسته شدن سایت(15 شهریورماه) 800 نفر نام نویسی کردند.

مسؤول هماهنگ کننده امور مواکب اهواز گفت: با همکاری ستاد مرکزی و ستاد اربعین خوزستان بیش از 500 شناسنامه موکب صادر شده است./9456/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات