۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۴
کد خبر: ۵۳۲۷۲۱
مداحی تشریح کرد؛

گزارشی از فعالیت های کمیته مراسمات در اربعین حسینی

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام گفت: سال گذشته ۳۳ موکب احداث شد و ۵۵ مداح و سخنران در این موکب ها به سخنرانی و مداحی پرداختند و بیش از یک میلیون زائر توفیق حضور پیدا کردند.
علی اکبر مداحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار علی اکبر مداحی امشب در دومین همایش ملی هیأت های فعال در عرصه اربعین در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) به ارائه گزارشی از کمیته مراسمات در اربعین حسینی پرداخت و گفت: در سال گذشته از 40 موکب که در برنامه داشتیم، 33 موکب احداث شد و 55 مداح و سخنران در این موکب ها در سه وعده صبح، ظهر و شب به سخنرانی پرداختند.

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام اظهار داشت: به طول کلی صدها مراسم در این موکب ها برگزار شد و بیش از یک میلیون نفر توفیق شرکت پیدا کردند که این امر با همت هیأت های مذهبی ممکن شد.

وی ادامه داد: از 40 سخنران مطرح کشوری دعوت شده، که 15 نفر دعوت ما را پذیرفته اند؛ حدود 30 مداح اهل بیت نیز دعوت ما را لبیک گفتند و در موکب ها به مداحی می پردازند.

سردار مداحی افزود: تا امروز 35 موکب برای برگزاری مراسم اعلام آمادگی کرده اند و این جدا از بحث خواب و اسکان است؛ در هفته آینده نیز این موکب ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و قطعی می شوند.

وی به تشریح نام سخنرانان مطرح کشوری که در موکب ها به اجرای برنامه می پردازند، پرداخت و گفت: حجج السلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، حسینی قمی، ریاضت، رنجبر، حائری زاده، نظافت، حاجتی، برادران، برمایی، تویسرکانی و علوی تهرانی سخنرانانی هستند که حضور آن ها تا امروز قطعی شده است.

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام به تشریح نام مداحان پرداخت و بیان داشت: سعید حدادیان، صادق آهنگران، مهدی سلحشور، سید مجید بنی فاطمه، سید مهدی میرداماد، عباس حیدرزاده مهدی سماواتی، مهدی رسولی، امیر عباسی، رمضان پور، ابوذر بیوکافی، علی مهدوی نژاد، حسن شالبافان و هوشیار از مادحینی هستند که در موکب های اربعین به مداحی می پردازند.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ظهرها و حجت الاسلام برمایی شب ها در موکب صاحب الزمان(عج) که در عمود 840 واقع است به منبر می روند.

سردار مداحی افزود: حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در موکب حضرت معصومه(س) واقع در عمود 1080 منبر می رود و هر شب یک مداح برجسته کشوری در این موکب حضور پیدا می کند.

وی در پایان با بیان این که شور و شعور حسینی در هیأت ها ایجاد می شود، تأکید کرد: با یاد امام زمان(عج) در مسیر اربعین باید تمرین انتظار کنیم و این سختی آموزنده و سازنده است./840/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات