۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۳۲۷۶۷
امام جمعه اهواز:

اتحادیه اروپا تصمیم های عملی در برابر اقدامات آمریکا اتخاذ کند

امام جمعه اهواز با اشاره به اعلام حمایت اتحادیه اروپا، چین و روسیه از جمهوری اسلامی در مسأله برجام، گفت: صرف حمایت زبانی آنها از ما فایده ای ندارد و تصمیم عملی در برابر فشارهای آمریکا را باید مورد توجه قرار دهند.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ابراز داشت: احکام الهی و دستورات دین هرگز ضعیف و سست و کهنه نمی شوند بلکه با عمل و پایبندی به دستورات ناب اسلام محمدی دنیا و آخرت را خواهیم ساخت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به مناسبت های پیش رو اشاره کرد و گفت: اول آبان ماه ۵۶ سالروز شهادت سید مصطفی خمینی است که در حقیقت منشأ تحول ملت و نخستین جرقه انقلاب اسلامی بود حال آنکه امام مرگ فرزندشان را از الطاف خفیه الهی دانستند که در ظاهر مصیبت اما در باطن نعمتی است که حرکت انقلاب اسلامی را باعث شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اعتراض شدید امام راحل به تصویب قانون کاپیتولاسیون در ۴ آبان سال ۴۳ را از دیگر مناسبت های پیش رو بیان کرد و افزود: مصونیت قضایی تبعه آمریکایی در ایران محتوای این قانون بود و براساس آن تبعه آمریکایی علی رغم هرگونه جنایت در کشورمان، محاکمه نمی شود.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه قانون کاپیتولاسیون مصوبه استعماری و دلیلی بر ذلت دولت و ملت بود، تصریح کرد: امروزه به برکت انقلاب اسلامی چنین مسائلی را مشاهده نمی کنیم.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به سخنان رهبرانقلاب درباره عدم پیش قدمی در نقض برجام ابراز داشت: ما بر تعهد داده شده خود پایبند هستیم اما آمریکا در صورت نقض، جواب دندان شکن ما را خواهد دید.

وی با بیان اینکه ترامپ دیوانه وار و خارج از عرف بین المللی و عقلایی یکه تازی می کند، افزود: اتحادیه اروپا، چین و روسیه علی رغم تحریم های جددی آمریکا از ما و برجام پشتیبانی می کنند اما می خواهیم ببینیم موضع این کشورها تنها تعارف زبانی است یا خیر و در برابر تحریم های آمریکا اقدامات عملی انجام می دهند؟.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان داشت: صرف حمایت زبانی از ما فایده ای ندارد و تصمیم عملی درباره فشارهای آمریکا را باید انجام دهند که در غیر این صورت تعهد ما در قبال برجام تنها تا زمانی است که برای ملت سود و نفعی داشته باشد و در غیر این صورت چنین تعهدی به فراموش خانه تاریخ سپرده می شود و در برابر تولید بیشتر هسته ای کوتاه نخواهیم آمد.

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود به آزادسازی سریع کرکوک از چنگ نیروهای مسعود بارزانی اشاره کرد و گفت: آزادسازی کرکوک ضربه کمربری برای مدعیان استقلال کردستان عراق و در حقیقت پاسخ کوبنده ای به حمایت انفرادی رژیم صهیونیستی از همه پرسی استقلال است.

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: آزادسازی چند ساعته کرکوک ثابت کرد که رژیم اشغالگر قدس هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی در پایان یاری هم استانی ها به ستاد پشتیبانی از مردم یمن و میانمار را خواستار شد و گفت: کمک های اهدایی به غذا و دارو تبدیل می شود./۹۴۵۶/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات