۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۵۳۲۸۷۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

کشور را نبابد معطل برخی وعده های نسیه دیگران کرد

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکایی ها به هیچ عنوان قابل اعتماد و اطمینان نیستند، گفت: نباید خودمان را دلخوش به این گونه مسائل کنیم بلکه باید همه توان خود را در جهت بهره گیری از ظرفیت های بومی به منظور رشد و توسعه کشور به کار گیریم.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با اشاره به نگاه ضد آمریکایی امام خمینی(ره) در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اعتراض شدید امام راحل نسبت به لایحه کاپیتولاسیون و استعمار و استثمار قضایی آمریکا نسبت به ایران آغازگر بسیاری از حرکت های انقلابی علیه رژیم طاغوت پهلوی بود.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) در طول تاریخ حیات پربرکتشان همواره به دنبال روشنگری و آگاهی بخشی مردم نسبت به جنایت ها و ماهیت آمریکایی ها بودند، افزود: اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند سخن بسیار صحیحی است و ملت ما هر روز چهره تازه تری از خباثت آمریکایی ها را در عرصه بین المللی مشاهده می کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام خمینی(ره) همواره بر سر آمریکایی ها و صهیونست های غاصب فریاد می کشیدند و نقشه های های آنها را نقش بر آب می کردند، ادامه داد: امروز نیز مقام معظم رهبری همان نگاه بلند را در مبارزه با آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی دنبال می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) در رابطه آمریکا همواره هوشیار و بیدار بودند، گفت: امام خمینی(ره) بزرگترین آمریکاشناس قرون اخیر و تاریخ معاصر هستند که به خوبی آمریکا و نقشه های شیطانی آنها را شناخت.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که هوشیاری، بیداری و شناختی که رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به توطئه های آمریکایی ها دارند ستودنی است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری از همه ظرفیت های موجود برای آگاهی دادن به ملت های جهان برای شناخت بیشتر با چهره واقعی آمریکایی ها بهره گرفتند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با مروری به سخنان امام خمینی(ره) به هوشیاری و بیداری ایشان نسبت به آمریکا کاملاً پی می بریم، تصریح کرد: روشنگری های امام راحل در گذشته و همچنین سخنان آگاهی بخش مقام معظم رهبری پس از امام راحل موجب برملا شدن چهره واقعی آمریکایی ها برای ملت های جهان شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام راحل فرمودند آمریکایی ها جهانخوار بزرگترین دشممن اسلام و مسلمانان جهان است، خاطرنشان کرد: آن طور که از عملکرد آمریکایی ها به وضوح دیده می شود آمریکا دشمن همه ادیان است و حتی دشمنی آنها با مسیحیت نیز آشکار شده است.

امام جمعه نکا با بیان این که همه تلاش آمریکایی ها در طول تاریخ تأمین منافع نامشروع آنها بوده است، تصریح کرد: رفتارهای خصمانه دولتمردان آمریکایی 40 سال اخیر همواره بر مبنای زورگویی و زیاده خواهی استوار بوده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکایی ها به دین و مذهب ملت ها هیچ اعتنایی نمی کنند و برای آنها تنها چیزی که مهم است منافع نامشروع خودشان است، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها امروز به دلیل کسب منافع  غیر مشروع خود همه جهان را به آتش کشیده که نمونه آشکار آن را می توان در وضعیت منطقه دید.

امام جمعه نکا با بیان این که دشمنی آمریکایی ها با ملت بزرگ ایران پایانی ندارد و همواره وجود خواهد داشت، افزود: شرایط بحرانی امروز حاکم بر منطقه گوشه ای از سیاست های زیاده خواهانه آمریکایی ها بر کشورهای جهان است.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که آمریکا سوریه، عراق، افغانستان و یمن را به دلیل منافع نامشروع خود به آتش کشیده است، تصریح کرد: ملت های مظلوم این کشور سال ها است که ترس تروریست های تکفیری مورد حمایت آمریکا خانه و کاشانه خود را رها کردند و یک روز خوش ندارند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکایی ها با پرورش تروریست و صدور آن به کشورهای اسلامی منطقه فرصت مناسبی پیدا می کنند تا ضمن بر هم زدن ثبات در منطقه فرصتی برای فروش سلاح های خود به این گروه ها پیدا کنند، خاطرنشان کرد: امروز سلاح هایی که تروریست های تکفیری با آن ملت های مظلوم منطقه را می کشند آمریکایی و اسرائیلی است.

امام جمعه نکا با اشاره به این که همه این جریان ها و بحران های منطقه ای با هدف رسیدن به جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: آمریکایی ها باید بدانند که هیچ گاه این خواب شوم آنها در داخل کشورمان تعبیر نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکا همچون یک گرگ گرسنه همواره در کمین ملت ایران نشسته و تا ضربه خود را به کشورمان وارد نکند دست بر نخواهد داشت، افزود:  دشمنی آمریکا با ملت ایران یک کینه و دشمنی دیرینه است و آنها با اصل اسلام و انقلاب دشمنی دارند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که دشمنی آمریکایی ها با ملت ایران با مذاکره قابل حل و فصل نیست، خاطرنشان کرد: هدف نهایی آمریکایی ها براندازی انقلاب اسلامی و نابودی کشورمان و نفوذ و سلطه کامل بر ایران است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برجام و مذاکرات هسته ای تنها هربه ای برای نفوذ و فشار بیشتر به جمهوری اسلامی بود، تصریح کرد: امروز که بیش از دو سال از انجام این تعهد بین المللی می گذرد می بینیم که چگونه آمریکایی ها آن را آشکارا نقض کرده اند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکایی ها به هیچ عنوان قابل اعتماد و اطمینان نیستند، خاطرنشان کرد: نباید خودمان را دلخوش به این گونه مسائل کنیم بلکه باید همه توان خود را در جهت بهره گیری از ظرفیت های بومی به منظور رشد و توسعه کشور به کار گیریم.

امام جمعه نکا با اشاره به این که ملت ایران در طی 40 سال اخیر فشارهای و توطئه های بسیاری را از سوی آمریکایی ها تحمل کرد، گفت: متأسفانه برخی ها در کشورمان علیرغم همه این دشمنی های آشکار باز هم خواب آمریکایی ها را می بینند که امیدواریم خداوند آنها را از این خواب غفلت بیدار کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت بزرگ ایران امروز باید دشمن اصلی خودش را به خوبی بشناسد، افزود: امام خمینی(ره) خدا گونه عمل کرد و مهم ترین دشمن ملت ایران را به ما شناسانده اند و امروز ما وظیفه داریم هوشیارانه رفتار کنیم.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که سخنان اخیر ترامپ، حرف های نسنجیده و در خور شأن آمریکایی ها بود، گفت: در حالی که بسیاری از کشورها این سخنان رییس جمهور آمریکا را نادرست بیان کردند، متأسفانه برخی ها در داخل برای مذاکره دوباره با آمریکایی ها چراغ سبز نشان می دهند./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات