۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۳۳۱۴۲

چند خبر کوتاه از خوزستان

دیدار دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با خانواده جانباز شهید سید اصلان حسینی، اهدای بیش از ۲۰۰ جلد کتاب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر به اماکن مذهبی و فرهنگی، اختصاص ۴۶ میلیون ریال از سوی نماینده مجلس شورای اسلامی، بخشداری و دهیاری به کتابخانه رود زرد رامهرمز و سه هزار و ۶۰۰ نفر روز تبلیغ در شش ماهه اول سال چند خبر کوتاه از خوزستان است.
خبر کوتاه فرهنگی

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، سید محمدرضا موالی‌زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، در سومین روز از برنامه سفر خود به خوزستان، به همراه محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با حضور در منزل جانباز شیمیایی 70 درصد شهید سید اصلان حسینی، ضمن تقدیر از خانواده آن شهید گرانقدر یاد و خاطره شهدای اسلام را گرامی داشتند.

جانباز شهید سید اصلان حسینی در آزادسازی خرمشهر؛ عملیات کربلای 4 و 5، مقدماتی والفجر 10 حضور داشته است. در عملیات والفجر 10 مجروح شد و پس از سال ‌ها درد و رنج ناشی از مجروحیت و جانبازی در چهاردهم خرداد 96 مصادف با رحلت امام راحل (ره) به درجه رفیع شهادت نایل شد.

اهدای بیش از 200 جلد کتاب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر به اماکن مذهبی و فرهنگی

در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر بیش از 200 جلد کتاب را به اماکن مذهبی،  فرهنگی و آموزشی شهرستان اهدا کرد.

دفاتر ائمه جمعه، مصلی های نماز جمعه و واحد های دانشگاهی شهرستان از جمله اماکنی بودند که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر با برقراری تعامل سازنده و خوب بیش از 200 جلد کتاب به آنها اهدا کرد.

اختصاص 46 میلیون ریال از سوی نماینده مجلس شورای اسلامی، بخشداری و دهیاری به کتابخانه رود زرد رامهرمز

امین قنواتی، رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رامهرمز با اعلام این خبر گفت: یکی از مصوبات سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مسایل و مشکلات کتابخانه نام آوران رود زرد بود که امروز با تشکیل این نشست در خصوص مشکلات کتابخانه از نزدیک مورد بازدید قرار گرفت.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رامهرمز ادامه داد: کتابخانه رود زرد تنها مرکز فرهنگی است که اقشار مختلف این منطقه از خدمات فرهنگی آن استفاده می کنند لذا ضروری بود این نشست با ریاست فرماندار و ریئس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان و مسئولین در محل کتابخانه گرفته شود.

این مقام مسؤول با اشاره به مشکلات کتابخانه افزود: دوری کتابخانه از محل زندگی مردم، کمبود منابع کمک درسی برای دانش آموزان،آسقالته نبودن و مشکلات انشعابات گازی را از مشکلات این کتابخانه برشمرد.

قنواتی گفت: در این نشست که شورای اسلامی و بخشداری نیز حضور داشتند مقرر شد زمینی با مساحت استاندارد توسط شورای اسلامی و بخشداری در اختیار کتابخانه های عمومی شهرستان جهت احداث قرار گیرد.

وی ابراز داشت: از دیگر مصوبات این نشست، اختصاص 46 میلیون ریال برای خرید منابع کمک درسی توسط نماینده مجلس شورای اسلامی، بخشداری و دهیار کمک نقدی به کتابخانه، لوله کشی و نصب علمک و انشعاب رایگان توسط اداره گاز، تهیه جوایز فرهنگی توسط فرمانداری، تکمیل زیر سازی جاده منتهی به کتابخانه وآسفالته کردن آن و تهیه و نصب سه تابلوی راهنمای کتابخانه در سطح روستا و جاده مواصلاتی بود که با قید فوریت و به دستور ریس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بود.

سه هزار و 600 نفر روز تبلیغ در شش ماهه اول سال

حجت ‌الاسلام علی قندعلی، رییس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان با اعلام این خبر گفت: در شش ماهه اول سال سه هزار و600 نفر روز تبلیغ از سوی مبلغان بومی و اعزامی از سامانه سجام در این شهرستان با هدف اشاعه فرهنگ دینی انجام شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان افزود: این تعداد روز تبلیغ در مناسبت ‌های اعتکاف، عید مبعث، هفته مهدویت، ماه مبارک رمضان، تابستان، شهادت امام جعفر صادق(ع)، دهه کرامت و دهه ولایت انجام شده است./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات