۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۵۳۳۶۶۵
از سوی نماینده ولی فقیه در دزفول تشریح شد؛

نحوه استقرار و فعالیت مواکب شهرستان دزفول در اربعین

نماینده ولی فقیه در دزفول نحوه استقرار و خدمات رسانی مواکب شهرستان دزفول در ایام اربعین حسینی را تشریح کرد و از صدور مجوز موکب باب الحوائج حضرت علی اصغر(ع) دزفول در کربلای معلی خبر داد.
امام جمعه دزفول قاضی

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول و نماینده ولی فقیه در این شهرستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: مواکب شهرستان دزفول امسال که قرار است به زوار اباعبدالله الحسین(ع) خدمت کنند، نزدیک به 15 موکب هستند و به صورت متمرکز اداره و مدیریت می شوند.

نماینده ولی فقیه در دزفول با اشاره به نحوه استقرار مواکب شهرستان دزفول، بیان داشت: در ایام اربعین حسینی، تمامی 15 موکب شهرستان دزفول در یک مکان تمرکز پیدا می کنند.

امام جمعه دزفول افزود: این 15موکب اربعین حسینی شهرستان دزفول، زیر نظر موکب بزرگ شهرستان دزفول هستند که در مرز بین المللی چزابه با امکانات وسیعی مستقر و تمامی امکانات این مواکب در این موکب چزابه تجمیع می شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول تصریح کرد: بزرگ ترین موکب مرز بین المللی چزابه، موکب شهرستان ولایت مدار و شهید پرور دزفول است که بیشترین امکانات و بیشترین خدمات را در میان مواکب اربعین حسینی به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) ارائه می دهد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در ادامه اظهار داشت: موکب بزرگ شهرستان دزفول که در مرز چزابه مستقر است، به مواکب دیگر هم خدمات ارائه می دهد.

وی بیان داشت: بنا داریم که موکبی در خود خاک عراق از طرف شهرستان دزفول مستقر شود که آن تعداد زائرانی که از گیت ایران عبور می کنند، از آن استفاده کنند.

این استاد حوزه علمیه ابراز داشت: یک مجوز موکب هم در شهر کربلای معلی با نام باب الحوائج حضرت علی اصغر(ع) برای ما صادر شده است که از سوی شهرستان دزفول و امام جمعه شهرستان اداره خواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی افزود: پذیرایی روزانه ۲۵۰۰ پرس غذا و پخت ۵۰۰ قرص نان در روز از خدمات این موکب به زائران اربعین حسینی است؛ این موکب که در ایام اربعین حسینی از زائران حسینی پذبرایی خواهد کرد در کربلا، حی زهرا، شارع میغم واقع شده است.

امام جمعه دزفول در پایان گفت: موکب بزرگ شهرستان دزفول که در مرز بین المللی چزابه قرار دارد، تا یک هفته پس از روز اربعین مستقر خواهد ماند./9453/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات