۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۳۴۲۱۷
اربعین؛

شخصیت امام حسین رمز ماندگاری نهضت عاشورا است

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه ماندگاری نهضت وابسته به رهبر نهضت است، گفت: اهداف قیام امام حسین(ع)، شخصیت ایشان، سخنان و نیت خالصانه او رمز ماندگاری نهضت عاشورا است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان

حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به رمز ماندگاری نهضت عاشورا اظهار داشت: رمز ماندگاری نهضت به رهبر نهضت است، امام حسین(ع) فرزند رسول الله و امام معصوم است، شخصیت امام حسین(ع) رمز ماندگاری نهضت عاشورا است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) دانشمند زمان خود است، افزود: امام حسین(ع) امام بر حق بوده و شعار بزرگی دارد، شعار جهانی آزادی و آزادگی است، هدف، شخصیت و اهداف امام حسین(ع) رمز ماندگاری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه نه تنها مسلمانان بلکه افرادی که مسلمان نیستند و به شخصیت امام حسین(ع) علاقه مند هستند، یادآور شد: هدف و سخن امام حسین(ع) شخصیتی جهانی است و همه را شیفته کرده است.

وی اخلاص، از خودگذشتگی و ایثار امام حسین(ع) را از دیگر عواملی عنوان کرد که نهضت حسینی و قیام عاشورا را ماندگار می کند و ادامه داد: اعتقادات امام حسین(ع) از دیگر این موارد است، امام حسین(ع) شخصیتی خدایی است و نیت امام بزرگوار خدایی بوده است.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه حضور گسترده مردمی و این حرکت عظیم در پیاده روی اربعین حسینی درس های فراوانی برای ما به همراه دارد، اظهار داشت: مهم ترین درسی که از این حضور می توان دریافت، درس ایثار و ازخودگذشتگی است.

وی اعتقاد، خلوص نیت، مبارزه با ظلم و ایستادگی در برابر ظالم، پیروزی خون بر شمشیر و نهراسیدن از تعداد کثیر دشمنان و عزم و اراده قوی برای شکست دشمن و نیت خالصانه در راه خدا را از جمله درس هایی خواند که می توان از نهضت عاشورا و حضور گسترده در اربعین حسینی گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان اربعین حسینی را کنگره عظیمی خواند که وحدت مسلمانان سراسر جهان را به نمایش می گذارد و گفت: در این همایش اقتدار و عظمت اسلام و شیعیان به رخ جهانیان کشانده می شود.

حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: تقویت و ارتقای معنویت در جامعه و تحکیم پایه های دینی و اعتقادات جوانان در جامعه از دیگر آثار و برکات پیاده روی اربعین است./9459/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات