۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۳۵۳۰۴
مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند:

امنيت ايران عاملي براي حضور سرمايه گذاران بزرگ در كشور است/ مرز شلمچه بهترين مرز براي خدمات رساني به زائران اربعين

زماني در مورد وضعيت اقتصادي كشور به ويژه منطقه اروند گفت: بسياري از سرمايه گذاران بزرگ به خاطر موقعيت اين منطقه و امنيت داخي كشور به دنبال سرمايه گذاري در منطقه اروند هستند، از اين رو زيرساخت ها به سرعت در اين منطقه در حال ساخت يا بازسازي است.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، اسماعيل زماني، مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بعدازظهر امروز در نشست مطبوعاتي در مورد وضعيت منطقه آزاد از منظر اقتصادي و همچنين ويژه اربعين كه در سازمان منطقه آزاد تهران برگزار شد با اشاره به اينكه منطقه اروند از چهار طرف به مركز نزديك است و هم مرز با عراق خواهد بود و از اين رو موقعيت استراتژيك اين منطقه مهم است، اظهار داشت: منطقه اروند به خاطر موقعيت خوب خود مي تواند به اقتصاد جهاني كشور كمك كند و به همين خاطر زيرساخت هاي ما در منطقه در حال آماده سازي است.

وي ادامه داد: در استراتژي بلندمدت ما بخشي از پروژه ها در حال انجام است، واحدهاي صنعتي زيادي در حال نوسازي و يا ساخت نيز مي باشند، همچنين واحدهاي فولادسازي نيز در حال راه اندازي است و بسياري از سرمايه گذاران بزرگ به خاطر موقعيت اين منطقه و امنيت داخي كشور به دنبال سرمايه گذاري در منطقه اروند هستند.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تأكيد كرد: شركت هاي انرژي چون آلمان و دانمارك با ما قرارداد بسته اند و از اين رو كارهاي انرژي خورشيدي نيز در اين زمينه در حال انجام است، در مجموع ما چون بزرگترين منطقه آزاد كشور هستيم و تنها يك ميليون جمعيت در اين منطقه وجود دارد كه خوشبختانه ٥٠٠ هزار نفر آن در منطقه مستقر هستند و همين كار باعث حضور نيروي كار ارزان و آموزش داده است شرايط بسيار خوب است.

زائران اربعين بدون ويزا و پاسپورت به سوي مرز حركت نكنند

زماني در مورد موضوع اربعين در منطقه آزاد، يادآور شد: يكي از موضوعات مهم براي ما موضوع تجارت و گردشگري است كه بعد از اربعين كار آن را انجام مي دهند، در ايام اربعين ما در منطقه اروند يكي از كارهاي بزرگي كه انجام مي دهيم تهيه زيرساخت ها براي زائران اربعين است، تعداد زيادي زائر از ايران، پاكستان و ساير كشورها وارد اين منظقه شده و سپس وارد عراق مي شوند.

وي افزود: مرز شلمچه براي ما بسيار مهم است و در طول اين سال ها بهترين مرز براي زائران مرز شلمچه شناخته شده است، در طول سال هاي گذشته هر سال زائران اربعين افزايش پيدا كرده است و امسال نيز  پيش بيني مي شود اين جمعيت افزايش پيدا كند.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بيان كرد: امكاناتی كه ما امسال براي تسهيل مسيرها براي زائران انجام داديم اتصال جاده عراق با فنس است، همچنين ايجاد گاردريل در مسير شلمچه يكي از كارهاي ما براي امسال است، ساخت گيت هاي تردد و آسفالت ترمينال مرزي ايران و عراق و همچنين نقشه هاي خياباني درست در منطقه مرزي به همراه گيت هاي پاسپورت از جمله خدمات اين منطقه است.

زماني ابراز داشت: ١٤٠ كانتينر امسال در اختيار سازمان منطقه آزاد قرار گرفته است، خريد و حمل كانسك هاي مخصوص نيروهاي نظامي و خدماتي از جمله كارهايي است كه براي تسهيل در اين منطقه انجام شده است، از آنجايي كه ممكن است عمليات هاي تروريستي انفاق بيفتد شرايط خوبي براي نيروهاي نظامي تعبيه كرده ايم، در اين منطقه تا مرزهاي عراق ما ٢٠٠ موكب براي خدمات رساني  به زائران موجود است.

وي عنوان كرد: مسير كابل نوري ار خرمشهر تا شلمچه را در اين ايام خواهيم داشت و سازمان صدا و سيما و واي فاي با كابل نوري انجام مي شود و مي توانند زائران از اينترنت رايگان استفاده كنند، مسير برگشت براي زائران نيز هموار خواهد شد تا مشكلي براي حجم زائران اتفاق نيفتد،  ٢ تا ٣ ميليارد در منطقه عراق و ١٢ ميليارد در ايران براي زمان اربعين هزينه شده است.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در مورد وحدت بين شيعه و سني، گفت: اربعين مختص شيعيان است اما آنها با سردادن شعارهايي كه مي تواند سبب وحدت شود از تفرقه جلوگيري مي كنند و همه در كنار هم در اين مسير حركت مي كنند.

زماني در پايان در مورد وضعيت كساني كه پاسپورت و ويزا نداشته باشند، گفت: بدون ويزا و پاسپورت به هيچ وجه وارد مرز نشويد زيرا دولت عراق ممكن است رفتار خوبي نكند و كساني كه اين ويزا را نداشته باشند اگر از سوي دولت عراق دستگير شوند سه سال زنداني دارند و چنانچه برچسب تروريستم به آنها بخورد كه ديگر فاجعه بار است./٨١٦/۲۰۱/ح

ارسال نظرات