۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۵۳۵۵۲۹
حجت الاسلام هاشمی‌نژاد:

حق الناس انسان را در عالم برزخ گرفتار می کند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به موضوع حق‌الناس گفت: اگر کسی با عبادت ثقلین وارد عالم برزخ شود و حق الناس داشته باشد بداند به طور قطع در عالم برزخ گرفتار خواهد شد.
حجت الاسلام هاشمی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام سید حسین هاشمی‌نژاد استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجد النبی (ص) این شهر با اشاره به اهمیت موضوع حق‌الناس گفت: اگر کسی با عبادت ثقلین وارد عالم برزخ شود و حق الناس داشته باشد بداند به طور قطع در عالم برزخ گرفتار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از حضرت عیسی(ع) افزود: روایت است حضرت عیسی(ع) وارد قبرستان شد و به اذن خداوند مرده‌ای را زنده کرد از او پرسید آن عالم چه خبر است آن شخص گفت محاسبات الهی بسیار سخت بود خداوند حساب پَرکاهی که از بار مردم برداشتم را از من کشید.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان اینکه تمام برکت کسب و کار انسان مربوط به همان مقداری است که به مردم بیشتر می‌دهد اظهار کرد: افراد زیادی دارای درآمد بالایی هستند اما مالشان رونق و برکت ندارد در زمان قدیم مردم درآمدشان بسیار برکت داشت به گونه‌ای که می‌توانستند به واسطه همان درآمد کم دختران و پسران خود را تزویج کنند.

وی در ادامه با اشاره به آسایش انسان در شب اول قبر ابراز کرد: انسان باید در دنیا به گونه‌ای رفتار و عمل کند که آن هنگام که صورتش را بر روی خاک قرار می‌دهند ملائکه الهی با روح و ریحان به استقبال او آمده و به او خوش‌آمد بگویند.

حجت الاسلام هاشمی نژاد در ادامه با اشاره به مدیون نبودن انسان در هنگام مرگ اضافه کرد: انسان هنرمند کسی است که در دنیا به گونه‌ای زندگی کند که وقتی از این جهان رحلت کرد یک درهم به کسی بدهکار نباشد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع) تاکید کرد: اگر تمام حرارت‌های دنیا را در یک جا ادغام کنید جرقه‌ای از آتش قیامت هم نمی‌شود از این رو انسان باید بسیار مراقب حق‌الناس و حق مردم باشد.

وی در پایان گفت: این گونه نیست که با مرگ زندگی تمام شود و عالم دیگری وجود نداشته باشد بنابراین کسانی که بندگی خداوند متعال را کرده‌اند دستشان پر است و کسانی که بندگی نکرده‌اند دستشان خالی است./۸۷۳/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات