۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۵۳۵۸۸۷
آیت الله موسوی اصفهانی:

رمز موفقیت علمای ربانی تحمل سختی و استقامت در راه الهی است

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: نباید مشکلاتی ازجمله دوری از مرکز، موضوعات رفاهی، حقوق، مشکل توقع زیاد مردم از روحانیت و عدم پاسخ گویی عملی در مقابل مسائل سیاسی، مبلغان را از هدف اصلی که تبلیغ دین الهی است، باز دارد.
آیت الله موسوی اصفهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان شب گذشته در جمع مبلغان استان همدان گفت: در زمان قدیم تحمل مشکلات حتی در خود قم برای علما سخت بود.

وی تصریح کرد: مرحوم آیت الله حاج آقا بزرگ در کنگ آور به من گفت من با فرار از دست ماموران حکومتی در زمان رضا شاه در مراسم های روضه و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) حاضر می شدم.

آیت الله موسوی اصفهانی خاطر نشان کرد: نباید مشکلات دوری از مرکز، مشکلات رفاهی، حقوق، مشکل توقع زیاد مردم از روحانیت و عدم پاسخ گویی عملی در مقابل مسایل سیاسی، مبلغان را از هدف اصلی که تبلیغ دین الهی است باز دارد.

وی در ادامه با اشاره به موفقیت علمای ربانی گفت: رمز موفقیت علمای ربانی تحمل سختی و استقامت در راه خدا است، خداوند متعال نوید پیروزی را در آیه 30 سوره فصلت به مومنان داده است.

مدیر حوزه علمیه همدان با بیان ضرورت اهتمام مبلغان در امر تبلیغ خاطر نشان کرد: علما با مشکلات فراوان دین خدا را به ما رسانده اند و امروز وظیفه اصلی ما در این شرایط مناسب فعالیت دوچندان در راه تبلیغ دین الهی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت هجرت مبلغان برای تبلیغ دین افزود: هجرت یکی از مسایل مهم در تاریخ اسلام است و نبی مکرم اسلام(ص) نیز برای تبلیغ اسلام از مکه به مدینه هجرت کرد.

مدیر حوزه علمیه همدان گفت: مطالعه شرح حال علما سبب می شود تا قدر انقلاب اسلامی را بدانیم، امروز بالطبع ما برای تبلیغ دین مشکلات کمتری نسبت به علمای قدیم داریم.

وی در پایان اظهار داشت:  مبلغان باید در هدف الهی خود همه مشکلات را کنار بزنند و راه انبیای الهی ادامه دهند، مبادا خدای ناکرده مشکلات سبب تضعیف روحیه شما شود./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات