۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۳۶۱۷۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی سبب کاهش انحرافات و آسیب‌ها می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: بزرگ‌ترین افتخار دین مبین اسلام دانش و آگاهی است؛ زیرا هر جا دانش و آگاهی باشد انحرافات و آسیب‌ها به حاشیه می‌رود.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست کارشناسان فرهنگی این نهاد، با اشاره به ضرورت اهتمام ویژه به برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس و دانشگاه‌ها، اظهار کرد: در این زمینه امسال گفتمان‌های دینی با موضوعات دین و زندگی، آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی از سوی نهاد تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه دانش آموزان و دانشجویان، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین افتخار دین مبین اسلام دانش و آگاهی است؛ زیرا هر جا دانش و آگاهی باشد انحرافات و آسیب‌ها به حاشیه می‌رود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: در این زمینه دانشگاه‌ها و مجموعه آموزش‌وپرورش از اهمیت فراوانی برخوردار هستند و با توجه به تحولات اجتماعی روز، نیاز به آموزش دانش آموزان و دانشجویان در بعد معنوی روزبه‌روز اهمیت بیشتری می‌یابد.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار داشت: در این راستا نهاد تبلیغات اسلامی وظیفه خود می‌داند تا در خدمت تعلیم و تربیت باشد و به همین منظور برای سال تحصیلی جدید طرح‌های فرهنگی تبلیغی متنوعی را برای اجرا در مدارس و دانشگاه‌ها تهیه کرده است.

وی افزود: با توجه به ابهامات و شبهاتی که بیشتر در ذهن دانش‌آموزان و دانشجویان است، گفتمان‌های دینی در سطح مدارس و دانشگاه‌ها بیشترین اهمیت را دارد؛ به همین دلیل با توجه به استقبال مخاطبان و مدیران مدارس و مسؤولان دانشگاه‌ها و دانشجویان برگزاری این گفتمان‌ها با قدرت ادامه می‌یابد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی اضافه کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی یکی از طرح‌های موفق نهاد تبلیغات اسلامی بوده و این طرح بین جوانان و نوجوانان نقش و تأثیر بسیار خوبی داشته است.

حجت‌الاسلام خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت انس بیشتر جوانان با قرآن، اظهار کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های بالا در حوزه قرآن آموزی در استان، باید در قالب برنامه‌های مختلف زمینه رشد و آموزش بهتر قرآن آموزان استان را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی در خراسان شمالی به همت مؤسسات و مراکز قرآنی در چهار حوزه قرائت، حفظ، تفسیر و مفاهیم و عترت با وحدت و همدلی فعالان قرآنی رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با ابراز خرسندی از ارتقای برنامه‌های قرآنی، اضافه کرد: واگذاری کلاس‌ها طبق توانمندی و تخصص مؤسسات انجام می‌پذیرد که این کار سبب ارتقای کیفی و کمی فعالیت‌های قرآنی شده است./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات