۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۳۶۶۱۳
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

آمریکا معبود عربستان است

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه خداوند معبود واقعی انسان است، گفت: امروز عربستان، آمریکا را همچون معبود می‌پرستد؛ در حالی که آمریکا او را همانند گاو پس از دوشیدن سر می برد.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد و مفسر قرآن کریم، شب گذشته در حسینیه نیاوران، گفت: امام حسین(ع) فرمودند: باور مرگ و معاد همان ورود به قیامت است.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم برای آن که عظمت و اهمیت قیامت را بیان کند مسئله قیامت را در کنار مباحثی همچون نماز، پرستش و توحید مطرح می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به داستان حضرت موسی(ع)، بیان داشت: خداوند برای نخستین بار و بدون واسطه با حضرت موسی(ع) در منطقه ایمن سخن گفت و او را با عنوان سومین پیامبر الوالعزم انتخاب کرد. باید توجه داشت که این انتخاب یک امر عادی و احساسی نبوده بلکه نشان از ضمیر پاک حضرت موسی(ع) دارد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسانی که فاقد ارزش‌های انسانی و الهی باشد هیچ تفاوتی بین او و حیوان وجود ندارد، یکی از دلایل انتخاب حضرت موسی(ع) از سوی خداوند متعال تبعیت ایشان از پیامبران پیشین و اتصال او به حضرت حق است بنابراین انسان تا زمانی که وجود خود را وقف ارزش‌های الهی نکند مورد انتخاب خداوند قرار نمی‌گیرد.

این خطیب مشهور با استناد به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود: ای موسی؛ با همه وجود گوش شنوا باش، گفت: گوش دادن به حقایق الهی کلید نجات، رشد و مصونیت انسان از سختی قیامت است خداوند می‌فرماید: مومنان گوششان وقف الله است؛ انسان اگر گوش خود را در اختیار امور باطل مانند برنامه‌های مبتذل ماهواره و صداهای نامشروع قرار دهد نابود می‌شود.

این مفسر قرآن کریم انسان را مملوک و خداوند را مالک عالم خلقت بیان کرد و اظهار داشت: منشأ مشکلات بشر از آنجا آغاز می‌شود که خود را نه مملوک بلکه مالک می‌پندارد.

وی ادامه داد: دلیل اینکه امروز غرب در لجن زار فساد و تباهی گرفتار شده آن است که آنان خدا را از زندگی خود حذف کرده و خداوند نیز آنان را از یاد خودشان غافل کرده تا هرگز ندانند که انسان مملوک است برای همین امروز غرب خود را مالک همه چیز می‌داند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه خداوند معبود واقعی انسان است، گفت: انسان حق ندارد معبودی غیر از خداوند را پرستش کند. عربستان امروز آمریکا را به عنوان معبود خود انتخاب کرده و می‌پرستد و آمریکا نیز با کمال وقاحت می‌گوید عربستان گاو است و تا زمانی که شیر دارد او را می‌دوشیم سپس او را کنار می‌اندازیم.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: تنها مرا عبادت کنید، تصریح کرد: عبادت غیر خدا، عبادت شیطان است کسانی که نماز نمی‌خوانند از حیوان هم مقامشان پایین‌تر است.

این مفسر قرآن کریم در پایان با اشاره به اینکه قیامت عرصه پاداش مومنان و عذاب بدکاران است، خاطر نشان کرد: خداوند در قیامت ظالم را مجازات کرده و پاداش انسان نیکوکار را عطا می‌کند و این عین عدالت است و چون دنیا ظرفیت این امر را ندارد این مهم به قیامت موکول می‌شود./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات