۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۳۶۷۴۷
اربعین؛

راهپیمایی اربعین انسان های آزاده جهان را بیدار می کند

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه حضور پرشور در راهپیمایی اربعین را سبب بیدار شدن انسان های آزاده جهان دانست و تأکید کرد که تفکر حسینی در این حرکت جهانی می شود.
نائب الزیاره‌

حجت الاسلام محمدباقر ربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با بیان این که سیره علمای حوزه از جمله علامه حلی بر این بوده که پیاده به زیارت امام حسین(ع) می رفتند، ابراز داشت: حتی نقل می کنند ایشان در یکی از این سفرها امام زمان(عج) را نیز زیارت کرده اند؛ در مورد حاج آقا مصطفی خمینی نیز این مسأله نقل شده است بنابراین سنت و سیره ای بوده است که در میان علمای ما پیاده روی اربعین مرسوم شده است.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: در روایات ما برای هر قدم زیارت امام حسین(ع) ثواب های زیادی بیان شده است ولی مهم آثار فردی و اجتماعی این مسأله است؛ در مورد اثر اجتماعی پیاده روی اربعین باید گفت که اولا موجب همبستگی تشیع می شود به این معنا که هم دلی، وحدت و یکی شدن میان مسلمانان زیادتر شده و رنگ ها و ملیت ها کنار می رود، چراکه همه حول وجود امام حسین(ع) جمع می شوند.

وی با بیان این که در یک نگاه کلان این راهپیمایی باعث آگاهی بخشی اندیشه شیعه می شود و این تفکر را جهانی می کند، گفت: بزرگترین راهپیمایی و تجمع در سال در اربعین صورت می گیرد و از این رو بسیاری از انسان های آزاده جهان به فکر فرو می روند و تفکر و اندیشه این مسأله را جستجو می کنند.

حجت الاسلام ربانی عنوان داشت: برخی از افرادی که مسلمان نیستند وقتی این حضور میلیونی را می بینند دنبال مکتب تشیع و امامت می روند و شاید بتوانیم این نکته را اشاره کنیم که باید در زمان ظهور همه انسان های جهان امام حسین(ع)  را بشناسند چراکه وقتی حضرت امام زمان(عج) ظهور می کنند و خودشان را معرفی می کنند می فرمایند من فرزند حسینی هستم که او را با لب تشنه به شهادت رساندند.

وی تأکید کرد: از این سخن بر می آید که تفکر امام حسین(ع) و تشیع باید جهانی باشد و امام حسین(ع) را همه جهان بشناسند تا انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) بتواند شکل بگیرد.

عضو مجمع نمایندگان حوزه با اشاره به این که راهپیمایی اربعین در سطح فردی سبب تجدید بیعت انسان های محب با اهداف و آرمان های امام حسین(ع) می شود، ابراز داشت: شجاعت طلبی، محبت، دشمن ستیزی، عطوفت و کمک کردن به هم نوعان در این سفر نمود خاصی دارد، علاوه بر این که این حضور موجب تجدید بیعت با امام زمان(عج) و تسلیت به ایشان است.

وی ادامه داد: بدون شک صاحب این عزا حضرت ولی عصر(عج) است و مراسم گرفتن برای امام حسین(ع)، حضور در مجالس عزاداری و از جمله حضور در مراسم اربعین یک نوع تعزیت گفتن به ایشان است و بدون تردید انسان در این سفر حتما مشمول عنایات و دعای امام زمان(عج) می شود.

حجت الاسلام ربانی با اشاره به مقام والای زائران امام حسین در اربعین خاطرنشان کرد: در روایتی از امام صادق(ع) داریم که ایشان در حالت سجده گریه می کردند و برای زوار امام حسین(ع) دعا می کردند که خدایا اگر این زوار مریض می شوند آنها را شفا بده و سختی های آنها را تبدیل به آسانی کن، بنابراین قطعا امام زمان(عج) نیز در این ایام به زائران جد غریبشان عنایت ویژه ای دارند./1330/ت۳۰۲/ی

 

ارسال نظرات