۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۳۶۸۴۴
اربعین؛

تحقق تمدن نوین اسلامی هدف اصلی پیاده روی اربعین حسینی است

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: اربعین حسینی برای همیشه جاودانه و باقی خواهد بود و این حرکت عظیم جهانی بیانگر وحدت و همدلی همه شیعیان و دلدادگان به امام حسین(ع) است.
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، در خصوص درس هایی که می توان از حرکت اربعین گرفت، گفت: اربعین حسینی برای همیشه جاودانه و باقی خواهد بود این حرکت عظیم جهانی بیانگر وحدت و همدلی همه شیعیان و دلدادگان به امام حسین(ع) است.

پیاده روان حرم ثارالله(ع) نمونه ای از تشکیلات واحده مسلمین

وی افزود: گروه منسجم پیاده روان حرم ثارالله(ع) نمونه کاملا عملی شده ازتشکیلات واحده مسلمین است و همین مساله بیانگر این نکته است که تشکیل یک واحد منسجم برای مسلمانان در آغاز کار فقط  بر مبنای اعتقادات قلبی آنان شکل بگیرد.

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: اربعین همچون حج تمتع یکی از بسترهای مناسب برای اتحاد هر چه بیشتر ادیان و مذاهب مختلف است و حضور پرشور دلدادگان حسینی در پیاده روی اربعین عاملی برای ترویج ارزش های اسلامی مانند شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و استقامت در راه حق است.

اربعین، فرصتی برای استفاده سودجویان نشود

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در خصوص تامین حقوق مسافران در پیاده روی اربعین تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی برای حفظ امنیت مسافران و بهداشت فردی زائران باید تدابیر مهم و منظمی را بیندیشد؛ متاسفانه این ایام فرصتی برای منفعت طلبان شده و قصد دارند از سفر اربعین سودجویی کنند.

حجت الاسلام ذوالفقاری ایجاد پایگاه های سلامت، رسیدگی و نظم و ترتیب برای زائران در فواصل مکانی معین را از حقوق مسلم مسافران اربعین دانست و افزود: امید است امسال نسبت به موانع و کمبودهایی که در سال های قبل در سفر اربعین وجود داشت رسیدگی کامل و جامعی صورت پذیرد.

گردهمایی اربعین حسینی فریاد حق طلبی شیعیان

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه گردهمایی بزرگ اربعین حسینی مشت محکمی در دهان استکبار جهانی است، گفت: امروز مسلمانان جهان ثابت کردند که با وحدت و یکپارچگی به آسانی می توانند نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان را نقش بر آب کنند.

وی تجمع عظیم اربعین حسینی را نماد قدرت، عزت و اقتدار مسلمانان دانست و خاطر نشان کرد: گردهمایی اربعین حسینی فریاد حق طلبی شیعیان است و سبب سربلندی مسلمانان در جهان می شود.

مسؤل دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی پیاده روی بزرگ اربعین را مرز مشترک همه شیعیان و آزادگان جهان عنوان کرد و گفت: در این سفر معنوی قلب ها آمادگی حق پذیری بیشتری را دارند و امید است این مراسم باشکوه به تحقق تمدن نوین اسلامی شود./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات