۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۵۳۸۱۱۶
حجت الاسلام سرلک:

عالم عرصه جلوه مالکیت خداوند است

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه عالم صحنه جلوه مالکیت خداوند است، گفت: امکان ندارد در این عالم چیزی خلاف اراده خداوند رخ دهد؛ چرا که همه مخلوقات محدود هستند.
حجت الاسلام سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سرلک کارشناس و مشاور امور دینی، شب گذشته در بیت الحسین(ع)، گفت: انسان باید با بیان و تکرار اعتقادات به مرحله ایمان و باور قلبی دست پیدا کند.

وی افزود: قلب انسان مانند کودکی است که با تکرار و شنیدن کلمات از اطرافیان سخن گفتن را می‌آموزد، قلب انسان با تکرار یک مسأله به یقین و باور می‌رسد و کسانی که به مرحله یقین و باور قلبی در اعتقادات الهی می‌رسند از پیچ و خم‌های زندگی دنیا به سلامت عبور می‌کنند.

حجت الاسلام سرلک ادامه داد: در مقابل کسانی که باور قلبی ندارند هم خود در پیچ و خم حیات دنیا درمی‌مانند هم دیگران را با خود به ورطه نابودی و ضلالت می‌کشانند، اساسا فساد از همین نقطه نشات می‌گیرد، بنابراین شقاوت و بدبختی انسان از آنجایی آغاز می‌شود که باید درباره اعتقادات پاک و الهی شب و روز بیاندیشد و سخن بگوید در حالی که چنین نمی‌کند.

مشاور امور دینی به مهم‌ترین اعتقادی که انسان باید همواره در نظر داشته باشد و تکرار کند که در آن به باور قلبی دست پیدا کند اشاره کرد و اظهار داشت: انسان باید بداند که او مملوک خداوند و جزء کوچکی از ثروت بی‌پایان پروردگار است، معنای آیه «انا لله و انا الیه راجعون» به زبان عامیانه این است که خداوند سند انسان را به نام خود زده، نه تنها انسان بلکه بر اساس آیات الهی هر آنچه که در آسمان‌ها و زمین و در تمام عوالم هستی وجود دارد، ملک خداوند است، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: « هر برگی که از درختی به زمین می‌افتد در دفتر علم خداوندی ثبت می‌شود».

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه عالم صحنه جلوه مالکیت خداوند است، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: اگر خداوند بخواهد روز را به شب و شب را به روز تبدیل نکند، انسان هیچ اقدامی نمی‌تواند انجام دهد، اگر تمام انسان‌های روی کره زمین قدرت خود را یکجا جمع کنند نمی‌توانند یک دقیقه از زمانی که گذشته است را بازگردانند.

وی درباره سیطره قدرت حضرت حق، گفت: امکان ندارد در این عالم چیزی خلاف اراده خداوند اتفاق بیوفتد، در این میان خداوند متعال انسان را در حیطه محدودی در این دنیا صاحب اختیار قرار داده است و این اختیار است که انسان را سعادت یا شقاوت ابدی متصل می‌کند.

حجت الاسلام سرلک ادامه داد: انسان گمراه هر چه که قتل و جنایت می‌کند از همین اختیار است چرا که با قدرت و اختیار خود گمراهی را انتخاب می‌کند و جالب است که چنین فردی از خدا طلبکار هم می‌شود و حتی با خدا دعوا هم می‌کند، خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: یعضی انسان‌ها هوای نفس خود را الله و معبود خود قرار دادند.

این کارشناس مسائل دینی در خصوص تفاوت تقدیر الهی با آنچه که محصول تنبلی و ضعف انسان است، اظهار داشت: گاهی برخی افراد در امور زندگی و کسب خود بی‌دقتی یا تنبلی می‌کنند، در آخر کار هم که با شکست و مشکل مواجه می‌شوند و می‌گویند: من راضی به رضای خدا هستم؛ این رضایت هیچ حسنی ندارد، اساسا رضایت جایی معنا پیدا می‌کند که تقدیر الهی در کار باشد، در آن بخشی که انسان به دلیل کوتاهی و بی‌فکری خود به مشکل برمی‌خورد نباید با گفتن راضیم به رضای خدا همه مشکلات را به گردن خدا بیاندازد در اصل چنین شخصی می‌خواهد خود را از زیر بار مسؤولیت کارهایش رها کند./8۰۷۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات