۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۵۳۸۶۵۹
حجت الاسلام‌ جوشقانیان مطرح کرد؛

محورهای پنجگانه ورود به بهشت برین

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا با تأکید بر اینکه مأموریت اصلی انسان در این دنیا بندگی خداست، گفت: برای ورود به بهشت پنج مُهر عبادی، اقتصادی، اعتقادی، اخلاقی و سیاسی روی اعمال انسان زده شود.
جوشقانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام حسین جوشقانیان، مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا شب گذشته در مراسم سوگواری شهادت امام حسن مجتبی(ع) که در حسینیه ثارالله زاهدان برگزار شد با اشاره به آیه «جَهادُ المَرأَةُ حُسن التّبعُّل» گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که کار زن در خانه دشوار است اما زمانی که همسرش وارد خانه می‌شود چنانچه زباله‌ها و خاک روبه‌ها را بیرون می‌ریزد خستگی را هم دور بریزد و با روی گشاده به استقبال شوهرش برود که این امر این سبب می‌شود اجر مجاهد فی سبیل الله را داشته باشد.

وی در ادامه به ‌گروهی از زنان که چنین اجری دریافت می‌کنند اشاره و بیان کرد: زنی که بر بدخلقی و سختی شوهرش صبر پیشه کند و پای مشکلات شوهرش بایستد هنر کرده است؛ چرا که زندگی همیشه یکسان نیست و‌ مشکلات فراوان دارد.

حجت الاسلام‌ جوشقانیان با اشاره به پاداش عظیمی که به اینگونه زنان تعلق می‌گیرد ابراز داشت: اجر هزار شهید مقبول در راه خدا، هم‌نشینی با صدیقه‌ کبری حضرت فاطمه زهرا(س)، برداشته شدن عذاب قبر و اجر یک سال تمام روزها روزه، شب‌ها عبادت و تلاوت قرآن به آن‌ها داده می‌شود.

مدیر‌ مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: کافی است زن نیت قربة الی الله داشته باشد؛ چرا که نیت در فکر و عمل تأثیرگذار بوده و همان هم ملاک پاداش و عقوبت است.

وی با تأکید بر اینکه مأموریت اصلی انسان در این دنیا بندگی خداست خاطرنشان کرد: برای ورود به بهشت پنج مُهر باید روی اعمال انسان زده شود؛ اول مُهر عبادی یعنی نماز است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند شفاعت من پیغمبر، به کسی که کاهل نماز باشد نمی‌رسد.

حجت الاسلام‌ جوشقانیان ادامه داد: دوم مُهر اقتصادی است یعنی باید لباس و ‌مکانی که عبادت خدا را می‌کنیم و رزق و روزی که به خانه می‌بریم حلال باشد؛ سوم مُهر اعتقادی یا ایمان است یعنی باید به خدا، پیامبر و قرآن ایمان داشته باشیم؛ چهارم مُهر اخلاقی است یعنی نباید اعمال و رفتار ما موجب آزار و‌ اذیت کسی شود؛ پنجم مُهر سیاسی یعنی محبت اهل بیت است که قرآن می‌فرماید باید نسبت به این خاندان محبت و ‌مودت داشته باشیم تا بهشت برین نصیبت شود.

وی با بیان اینکه بهترین عبادت تفکر است اذعان داشت: خداوند متعال به انسان نیروی فکر و تعقل داد که ابتدا خود را بشناسد و بعد در حوالی هستی تدبّر کند؛ زیرا حاصل چنین تفکری انسان ساز است و راه عبودیت و بندگی را به بهترین شکل می‌نمایاند؛ تفکر بود که حرّ بن یزید ریاحی را از جهنم به اوج عظمت و بهشت برین برد.

مدیر ‌مؤسسه روایت سیره شهدا در پایان با اشاره به آیه «تَفَکَرُ ساعَتٍ خَیرٌ مِن عِبادةٍ سَبعینَ سَنَه» تصریح کرد: انسان باید یک لحظه فکر کند؛ دور تا دور ایران آتش جهنم و ناامنی است اما ما در این نظام اسلامی به برکت خون‌های مقدس و عمود ولایت بویژه در استان سیستان و بلوچستان که شهدای مظلوم و تابناک دارد در امنیت کامل هستیم./831/پ202/ب1

ارسال نظرات