۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۵۳۹۰۸۹
امام جمعه تبریز:

فعالیت‌های فرهنگی به صورت سنتی پاسخگوی نیاز جامعه نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر انجام فعالیت‌های فرهنگی مطابق با نیازهای روز جامعه و سلیقه مخاطبان به ویژه نسل جوان، گفت: فعالیت‌های فرهنگی به صورت سنتی پاسخگوی نیاز جامعه نیست.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جمع زائران و مجاوران امام‌زاده سید حمزه تبریز، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر احیای امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان قطب‌های فرهنگی مناطق اظهار داشت: حضور گسترده مردم در این اماکن متبرکه فرصتی برای ترویج شعائر اسلامی است.

وی با بیان این‌که امام‌زادگان از دیرباز در سراسر کشور مورد احترام و توجه ملت مؤمن و متدین ایران بوده‌اند، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی گام‌های ارزشمندی در راستای احیای موقوفات و بازسازی بقاع متبرکه و امامزادگان برداشته شده است، که در برخی مناطق قابل توجه، اما در برخی بخش‌ها شاهد کم‌کاری‌هایی هستیم.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی امور مساجد و امامزادگان رسالت مهمی در احیای اماکن متبرکه بر عهده دارند، افزود: در این میان مشارکت مردمی نیز بسیار حائز اهمیت است، در طول تاریخ مساجد، حوزه های علمیه و دیگر اماکن متبرکه با کمک خیرین و سایر اقشار جامعه اداره شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که گسترش فعایت‌های فرهنگی در صحن امامزادگان نقش موثر و ماندگار خواهد داشت، گفت: با توجه به هجمه‌ گسترده فرهنگی غرب در قالب جنگ نرم، باید فعالیت‌های فرهنگی گسترش یابد، البته توجه به ابتکار عمل، خلاقیت و نوآوری نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی با تأکید بر انجام فعالیت‌های فرهنگی مطابق با نیازهای روز جامعه و سلیقه مخاطبان به ویژه نسل جوان اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی به صورت سنتی دیگر پاسخگوی نیاز جامعه نیست، چراکه امروزه شبکه های مختلف اجتماعی، با سرعت تمام پیام‌ها را در کمترین زمان ممکن به سراسر جهان انتقال می دهند.

همچنین حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در سخنانی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را مطالبه جدی رهبر انقلاب اسلامی از سازمان اوقاف دانست و اظهار داشت: تکریم امام‌زادگان(ع) در حقیقت احترام به فرزندان اهل‌بیت(ع) و شعائر الهی است.

وی با اشاره به حضور مبلغان حوزوی در ایام مختلف سال در جمع زائران امامزادگان استان گفت: برپایی خیمه‌های معرفت، پاسخگویی به سؤالات شرعی، مشاوره خانواده و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و مذهبی تنها بخشی از فعالیت روحانیان در جوار امامزادگان استان است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات