۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۳۹۹۰۸
حجت الاسلام گرجی:

نا امیدی بدترین عامل رکود برای اعضای یک جامعه است

استاد حوزه علمیه با بیان این که بدترین عامل رکود برای یک جامعه فراگیر شدن ناامیدی در بین اعضای آن جامعه است، گفت: فردای بشریت و آینده جامعه انسانیت روشن است و اعتقاد به مهدویت این روشنی را به آینده تشیع بخشیده است.
حجت الاسلام گرجی اصفهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی گرجی در سخنرانی شب گذشته که در محفل حسینی واقع در خیابان سروش اصفهان برگزار شد، گفت: اعتقاد به امام عصر(عج) مهم ترین عنصر امیدبخش به زندگی شیعه است.

وی در ابتدا با بیان این که صحبت کردن پیرامون حضرت ولی عصر(عج) کار دشواری است، افزود: وجود نازنین امام عصر(عج) بسیار عظمت دارد و این مسأله را از روایات حضرات معصومین(ع) متوجه می شویم؛ امام زمان(عج) تمام اهداف انبیا را که ایجاد عدالت کلی در جامعه جهانی است، به سرانجام می رسانند.

حجت الاسلام گرجی خاطرنشان کرد: مسأله ای که در جامعه امروز امیدوار کننده است، توجه مردم به موضوع ظهور و امام زمان(عج) به عنوان منجی آخر الزمان است و این را می توان از فراگیر شدن سایت ها و شبکه هایی که پیرامون وجود ایشان مطالبی را بیان می کنند، فهمید؛ هم چنین شبهاتی نیز پیرامون وجود ایشان مطرح می شود.

استاد حوزه علمیه اذعان کرد: یکی از شبهاتی که اخیراً پیرامون وجود امام عصر(عج) مطرح می شود این است که چرا باید مردم به سوی امامی که دیده نمی شود دعوت شوند یا این که فایده دعوت به سوی ایشان چیست.

وی اضافه کرد: دعوت به سوی امام عصر(عج) دو فایده فردی و اجتماعی دارد؛ فایده فردی توجه به امام عصر(عج) این است که اگر بدانیم شخصیت بزرگی همچون ایشان که واصل بین عالم غیب و شهود هستند ناظر بر اعمال ما هستند و بر ما مهر و محبت دارند، امید به زندگی در ما بیشتر می شود.

حجت الاسلام گرجی با بیان این که خواندن نماز امام زمان(عج) حلّال بسیاری از مشکلات است، ابراز کرد: باید در هنگام روبرو شدن با مشکلات به امام عصر(عج) استغاثه داشته باشیم؛ به شرطی که امام زمان(عج) به زندگی ورود پیدا کنند امید به زندگی و شادابی در اعضای خانواده زیاد می شود.

استاد حوزه علمیه اذعان کرد: امام زمان(عج) در بین ما حضور دارند ولی زندگی ما به گونه ای است که قادر به دیدن ایشان نیستیم؛ روزی چند دانش آموز خطاب به استادشان گفتند آیا امام زمان(عج) وجود دارند، استاد به آن ها گفت، بله، دانش آموزان به استادشان گفتند پس چرا ما ایشان را نمی بینیم، استاد خطاب به دانش آموزان گفت از جای خودتان برخیزید و سپس گفت آیا من را می بینید، دانش آموزان خندیدند و گفتند بله این چه سوالی است که می کنید، استاد زیرک خطاب به بچه ها گفت، صورتتان را از من برگردانید و به دیوار نگاه کنید، بچه ها نیز حرف استاد را پذیرفتند و رو به دیوار شدند، استاد به آن ها گفت آیا من را می بینید، دانش آموزان گفتند خیر، استاد گفت شما پشت به امام زمانتان کرده اید چگونه ممکن است بتوانید ایشان را ببینید.

خطیب توانا اظهار کرد: موفقیت شیعیان در شکست دادن غدّه سرطانی داعش از عنایات خاص امام زمان(عج) بود وگرنه قوی ترین ارتش های دنیا مثل روسیه جرأت نداشت یک نیروی پیاده در مواجهه با داعشی ها بفرستد و با نیروی هوایی به مواضع داعش حمله می کرد.

وی در پایان با بیان این که بدترین عامل رکود برای یک جامعه فراگیر شدن ناامیدی در بین اعضای آن جامعه است، تبیین کرد: فردای بشریت و آینده جامعه انسانیت روشن است و اعتقاد به مهدویت این روشنی را به آینده می بخشد./۸۶۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات