۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۵۴۰۳۵۱
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نقش روحانیت در ترویج فرهنگ وقف غیرقابل انکار است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به نقش روحانیت در ترویج فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیان باید با استفاده از فرصت های تبلیغی که در اختیار دارند به تشریح جایگاه وقف در بین مردم بپردازند و آنها را با اهمیت و ضرورت وقف در شرایط کنونی جامعه آشنا کنند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر یکشنبه در همایش «وقف و حوزه های علمیه» این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به نقش غیرقابل انکار وقف در رشد و پویایی جامعه تصریح کرد: وقف سنت حسنه و صدقه جاریه است که نقش مؤثری در رفع مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه دارد.

وی با تأکید بر اینکه نقش وقف در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز نقشی کاربردی است، تصریح کرد: باید بکوشیم سنت حسنه وقف در جامعه فراگیر و نهادینه شود که اگر این شد بسیاری از مشکلات خود به خود برطرف می شود.

امام جمعه شهرکرد، ترویج فرهنگ وقف در جامعه را امری ضروری دانست و گفت: به یقین نقش متولیان امر در این زمینه غیرقابل انکار است؛ متولیان امر وقف باید با اعتمادسازی در اجمعه به ترویج فرهنگ وقف کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام همچنین به نقش روحانیت در ترویج فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: روحانیان باید از فرصتهای تبلیغی که در اختیار دارند به تشریح جایگاه وقف در بین مردم بپردازند و آنها را با اهمیت و ضرورت وقف در شرایط کنونی جامعه آشنا کنند و در واقع به فراگیر شدن وقف در جامعه کمک کنند.

وی وقف متناسب با نیازهای روز جامعه را ضروری دانست و افزود: یکی از مهمترین اولویتها در حوزه وقف باید این باشد که متناسب با نیازها صورت گیرد؛ باید نیت واقفان را به سمت امور مورد نیاز کشور از جمله حوزه های علمیه، ازدواج و اشتغال جوانان، کمک به بیماران خاص و ترویج امور قرآنی در جامعه سوق داده شود و این از ضرورتها است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با تأکید بر اینکه احیای موقوفات باید با جدیت پیگیری شود، گفت: مردم باید بدانند تجاوز به وقف و ضایع کردن حد و حدود وقف و اموال موقوفه برکت را از زندگی انسان کم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه بر توجه و رسیدگی ویژه به امامزادگان و بقاع متبرکه تأکید کرد و افزود: امامزادگان هم از نظر معنوی و فرهنگی و هم از نظر اجتماعی، رفاهی و خدمت ‌رسانی، اماکن قابل توجه هستند و مردم نیز نگاه همه جانبه به این مجموعه ‌های ارزشمند دارند که می ‌طلبد با یک مدیریت قوی و منسجم، تمام امکانات و نیازمندی‌ های لازم در راستای خدمات ‌رسانی مطلوب به مردم در امامزادگان در نظر گرفته شود./9457/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات