۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۵۴۱۴۰۷
امام جمعه ساوه مطرح کرد؛

پویایی و حرکت پایه های اصلی انتظار

امام جمعه شهرستان ساوه گفت: معاشرت با مؤمنین و بیان احادیث و روایات اهل بیت(ع) در دیدارهای روزمره، سبب ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه است.
 امام جمعه ساوه

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه شهرستان ساوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در  استان مرکزی در تبیین مصادیق انتظار مثبت و منفی در سبک زندگی گفت: انتظار مثبت به این معناست که زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت فراهم شود این انتظار سازنده، تعهدآور و عبادت است و انتظار منفی که همان تفکر بنی اسرائیل است و با تنبلی و سستی عافیت طلبی را خواهان هستند این انتظار جامعه را به ویرانی و فلجی می کشاند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: منتظر ظهور ماندن این نیست که دست روى دست گذاشت تا جامعه با ظهور مصلحی اصلاح شود بلکه انسان منتظر باید ازسکون خارج شود و با حرکت و به كارگرفتن تمامى نيروها به هدف غایی که همان فرج حضرت مهدی(عج) و رسیدن به وضع مطلوب است دست یابد.

تمسک به قرآن راه حفظ اصالت دینی است

امام جمعه شهرستان ساوه تمسک به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در عصر حاضر را از راه های حفظ اصالت های دینی دانست و اظهار کرد: معاشرت با مؤمنین و بیان احادیث و روایات اهل بیت(ع) در دیدارهای روزمره، سبب ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا انتظار تهدید برای جریان های مادی گرا محسوب می شود، ادامه داد: مفهوم انتظار ظلم ستیزی و آماده کردن سرباز و نیرو برای برچیدن نظام سلطه و طاغوت است این در حالی است که جهان استکبار که خودش ظالم و مستکبر است با عدالت میانه ای ندارد از اینرو طبیعی است ظهور منجی را تهدیدی برای سرنگونی خود بداند.

تروج مهدویت مسؤولیت سنگین پیروان است

حجت الاسلام حسینی گفت: جهت نهادینه شدن فرهنگ مهدوی و انتظار مسؤولیت سنگینی بر دوش همه پیروان آن حضرت است به ویژه بر عهده کسانی که در معرفی فرهنگ مهدویت و انتظار آخرالزمان و مباحث دوران مهدویت در جهت ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) نقش و مسئولیتی دارند.

امام جمعه ساوه گرایش به مهدویت در حد یک انتظار را تهدیدی خطرناک برای مفهوم مهدوی و انتظار تلقی کرد و گفت: در کنار واژه انتظار باید عرفان مهدوی نیز در جامعه شکل گیرد تا در زمان ظهور منجی جامعه ای با کمترین آسیب ها از نظر شبهات داشته باشیم  و ولایت توحیدی و الهی را پذیرا باشیم./842/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات