۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۵۴۵۱۲۵
حجت الاسلام مومني:

محبت اميرمومنان بالاترين ثروت است

استاد سطح عالي حوزه علميه قم گفت: محبت اميرمومنان(ع) بالاترين ثروت است كه همه شيعيان از اين ثروت عظيم و بزرگ برخوردار و بهره مند هستيم.
حجت الاسلام مومني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد حسين مومني چهارشنبه شب در مراسم جشن ميلاد امام حسن عسکري(ع) مجمع فرهنگي ياوران حضرت مهدي(عج) كاشان كه در مسجد باب الحوائج خيابان آيت الله سعيدي اين شهرستان برگزار شد، با اشاره به اينكه ثروتمند بودن به پولدار بودن نيست، گفت: با اهل بيت(ع) باشيد ثروت مند هستيد.

وي با بيان اينكه فقر به درهم و دينار نيست كه هركسی داشته باشد به او گفته شود پول دار است و هركس نداشته باشد فقير باشد، اظهار داشت: همه ما ثروتمند هستيم، چرا كه شيعه اميرمومنان(ع) هستيم و اين بزرگترين ثروت براي ما شيعيان است و چه تجارتي از اين بالاتر مي توان پيدا كرد.

حجت الاسلام مومني گفت: محبت اميرمومنان(ع) بالاترين ثروت است كه همه شيعيان از اين ثروت عظيم و بزرگ برخوردار و بهره مند هستيم، از اين رو در راه ائمه اطهار(ع) به شهادت برسيم بهتر از اين است كه دست نياز به سوي بيگانه دراز كنيم، چرا شهادت بهتر از سازش با كساني كه دشمن اميرمومنان(ع) و ائمه اطهار(ع) هستند.

به گفته وي، جوانهاي مدافع حرم با دست كشيدن از همه تعلقات خود غيرت و شيعيه بودن خودشان را نشان برخي دادند تا درس شجاعت به آنها داده باشند.

استاد سطح عالي حوزه علميه قم با تأكيد بر اينكه ما بايد هر روز خود را پناه امام زمان(عج) قرار دهيم گفت: امام عسکري(ع) مي فرمايد، ما پناه هستيم و هركس به ما پناه بياورد او را پناه مي دهيم و ما بايد خود و خانواده خود را در پناه ائمه اطهار(ع) قرار دهيم.

حجت الاسلام مومني با اشاره به اينكه ائمه اطهار(ع) پناهگاه هستند و هركس به آنها پناه بياورد نا اميد بر نمي‌گردد، عنوان كرد: اگر به اهل بيت(ع) پناه مي بريم نبايد اميدوار به غير خدا و ائمه اطهار(ع) باشيم و هيچكس نيست كه با اميداواري به خدا و اهل بيت(ع) به اين بزرگواران پناه برده باشد و او را پناه نداده باشند و هيچكس تا كنون جواب رد از ائمه اطهار(ع) نشنيده است.

وي ادامه داد: كسي كه به دنبال هدايت و صراط مستقيم است، ائمه اطهار(ع) نور هستند و مسير را روشن مي كنند و هدايت مي‌كنند، از اين رو امام عسگري(ع) مي فرمايد، ما نور هستيم و به نور ائمه اطهار(ع) نگاه كنيد راه و زندگي خود را پيدا كنيد.

استاد سطح عالي حوزه علميه قم با بيان اينكه ائمه اطهار(ع) نور هستند، اظهار داشت: هركس به ريسمان ائمه اطهار(ع) چنگ بزند از آسيب ها مصون است و آسيب ها متوجه او نخواهد شد و اين در حالي است كه امروز دشمن وارد خانه ها شده و جوانها را هدف قرار داده است و تنها راه نجات جوانها چنگ زدن به ريسمان ائمه اطهار(ع) است.

حجت الاسلام مومني فردا پنجشنبه 7 دي ماه را روز شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) دانست و از همه درخواست كرد به جاي استفاده از واژه رحلت، از واژه شهادت براي حضرت استفاده كنند، چرا كه علامه سيد جعفر مرتضي جبل عاملي در كتاب حيات سياسي امام رضا(ع) نوشته است حضرت فاطمه معصوم(س) زماني كه از ساوه خارج شد گروهي در محلي به نام آوه به حضرت حمله و تعداد زيادي از ياران حضرت به شهادت رمي رسند و حضرت فاطمه معصوم(س) نيز در اين محل يا مسموم و يا مجروح مي شود و در قم به شهادت مي رسد./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات