۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۴۸۷۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

نهاد روحانیت در خط مقدم مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه روحانیان مبلغ در خط مقدم مقابله با آسیب‌های اجتماعی هستند، گفت: برای مبارزه با این معضلات خطرناک چاره‌ای جز ترویج مباحث قرآنی و فرهنگی در بین مردم نیست.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با روحانیان مستقر، با اشاره به اهمیت موضوع تبلیغ در اسلام گفت: تبلیغ، ارشاد و هدایت مردم به ارزش‌های الهی از اصول رسالت پیامبران الهی بود؛ به همین منظور نقش تبلیغ و روحانیان در حفظ ارزش‌ها بسیار مهم است.

وی افزود: دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمامی توان در قالب جنگ نرم به مقابله با نظام برخاسته‌اند؛ ازاین‌رو برای مراقبت از تدین مردم به‌ویژه جوانان و جواب دادن به شبهات دینی و اعتقادی، توجه به نهاد روحانیت و اعزام روحانیان مبلغ به مناطق مختلف مهم‌ترین کار فرهنگی است.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر قرآن محوری در فعالیت روحانیان مبلغ، خاطرنشان کرد: با نگاه به روایات معصومین (ع) اهمیت قرآن فهمیده خواهد شد، در روایات متعددی آمده است خانه‌ای که در آن قرآن فراوان خوانده شود، خیر آن بسیار شده، به اهل آن وسعت داده شود و برای آسمانیان بدرخشد چنان که ستارگان آسمان برای زمینیان می‌درخشند.

وی افزود: کلام معصومین (ع) در زمینه قرآن دل‌ها را روشن می‌سازد، ائمه اطهار (ع) فرموده‌اند: اگر زندگی سعادتمندان، مرگ شهیدان، نجات روز حسرت و قیامت، سایه روزِ سوزان و هدایت در روز گمراهی را می‌خواهید، قرآن را یاد بگیرید که آن سخن خدای مهربان است و سپری در مقابل شیطان و سنگینی در ترازوی اعمال است.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش روحانیان مبلغ در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی باعث نگرانی فراوان جامعه شده و برای مبارزه با این معضلات خطرناک چاره‌ای جز ترویج مباحث قرآنی و فرهنگی در بین مردم نیست.

وی تصریح کرد: نهاد تبلیغات اسلامی زمینه‌ها و مساعدت لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در جامعه مهیا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه کسانی که مسؤولیتی در جامعه دارند باید نسبت به مردم دلسوز باشند، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین دلسوزی‌های که مورد نیاز جامعه است، برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی سه آسیب مهم اجتماعی در جامعه ما هستند که در این زمینه برگزاری مراسم و محافل قرآنی و همچنین برگزاری همایش‌هایی با حضور اساتید و سخنرانان مجرب در مورد آسیب‌های اجتماعی کمک زیادی در کاهش این آسیب‌ها خواهد کرد./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات