۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۵۵۱۸۸۰
استاد سطح عالی حوزه علمیه همدان مطرح کرد؛

کمال بشر درگرو تقوا و پرهیزگاری است

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی گفت: ما نباید نسبت به آنچه خداوند از هوش و استعداد و دیگر ویژگی ها به ما عطا کرده مغرور شویم؛ زیرا خداوند متعال هر کسی را نسبت به نعمت ها و شرایط زندگی اش آزمایش می کند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی قایینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قایینی استاد سطح عالی حوزه علمیه همدان شب گذشته در جمع طلاب مدرسه علمیه زنگنه با اشاره به ضرورت مراقبت نفس برای طلاب علوم دینی بیان داشت: گاهی اوقات انسان ها از بعضی گناهان و کج روی ها غافل می شوند.

وی تصریح کرد: خود برتر بینی یک از آفات بزرگ نفس آدمی است، این خصلت بد برای طلاب علوم دینی و علما یکی از رذایل بزرگ اخلاقی به شمار می رود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه همدان گفت: ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که ملاک افتخار انسان رسیدن به کمال معنوی است و این مساله با زحمت به دست می آید.

وی در ادامه افزود: عده ای فکر می کنند چون فرزند کسی هستند و یا این که وارد حوزه علمیه شده اند به کمال رسیده اند، خداوند متعال ملاک برتری انسان ها را در کمال اخلاقی مطرح کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی گفت: یکی از قواعد توحیدی در عالم این است که همه به طور یکسان خلق نشده اند، یکی غنی است و دیگری فقیر، یکی با استعداد است و دیگر کم استعداد و دیگر تمایز هایی که بین انسان وجود دارد.

وی در ادامه ابراز داشت: ما نباید نسبت به آنچه خداوند از هوش و استعداد و دیگر ویژگی ها به ما عطا کرده مغرور شویم، خداوند متعال هر کسی را نسبت به نعمت ها و شرایط زندگی اش آزمایش می کند.

وی در پایان گفت: طلاب علوم دینی باید در مرحله نخست برای سلامتی شاکر خداوند متعال باشند و همچنین باید با خوب درس خواندن شکر نعمت حضور در حوزه علمیه را به جا بیاورند./979/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات