۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۵۳۱۲۱
لاریجانی:

مشکلی برای طرح سوال از رییس‌جمهور نداریم

رییس مجلس در پاسخ به تذکر حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر درباره مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری گفت: اگر شما فکر می کنید مشکل با سوال از رئیس‌جمهور حل می شود، امضای نمایندگان موافق را بیاورید و سوالتان را مطرح کنید.
علی لاریجانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن مجلس در پاسخ به تذکر حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر مبنی بر اینکه امروز مشکلات سپرده‌گذاران پیچیده‌تر شده، به حق نمایندگان احترام گذاشته و اجازه طرح سوال از ریی سجمهور داده شود، اظهار کرد: ما در جلسه‌ای مفصل این موضوع را توضیح دادیم و در نهایت گفتیم که اختیار با نمایندگان است. مشکل سپرده‌گذاران روشن بود. بعضی از افراد در این موسسات سپرده‌گذاری کردند و برخی سپرده‌گذاران دچار مشکل شدند. به طور طبیعی وقتی از کسی کلاهبرداری می شود باید به قوه قضائیه شکایت کند و قوه قضائیه اموال فرد کلاهبردار را مصادره کرده و به افرادی که از آنها کلاهبرداری شده، پرداخت کند.

وی افزود: در این خصوص نیز سپرده‌گذاران به قوه قضائیه شکایت کرده بودند و بر روی اموال کلاهبرداران دست گذاشته شده بود. اما رسیدگی به این موضوع زمانبر بود و سپرده‌گذاران به مجلس مراجعه می کردند. بررسی که انجام شد ۹۸ درصد از سپرده‌گذاران زیر ۲۰۰ میلیون تومان سپرده داشتند. از مجلس آقای پزشکیان و از قوه قضائیه و ریاست جمهوری هرکدام یک نماینده ساعتها در خصوص چگونگی رسیدگی به این موضوع بحث کردند.

لاریجانی در ادامه گفت: تقاضای ما این بود که به طبقات پایینی که مشکل دارند زودتر پرداخت صورت گیرد. اما قوه قضائیه می گفت از نظر شرعی ما مشکل داریم و به همه باید به نسبت داده شود. در نتیجه سران قوا جلسه گذاشتند و به دلیل مقتضیات کشور از رهبری در این خصوص اجازه گرفتند و لذا قوه قضائیه نیز موافقت کرد. این کار خارج از روال عادی قانونی بود. ما این مسیر را طی کردیم برای اینکه زودتر منابع در اختیار سپرده‌گذاران قرار گیرد اگر شما فکر می‌کنید که با طرح سوال مشکل حل می شود، ۱۸۰ نماینده‌ای که می گویید امضا کنند. ما با سوال پرسیدن مشکلی نداریم. خیلی از افرادی که شما می‌گویید امضایشان را پس گرفتند./۸۵۶/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات