۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۵۳۸۱۹
آیت الله اشرفی شاهرودی:

کثرت گناهان سبب منع نزول برکات است

استاد سطح عالی حوزه علمیه کثرت گناهان را سبب منع نزول برکات زمینی و آسمانی دانست و گفت: امروزه متاسفانه با گسترش فضای مجازی گناهان نیز افزایش یافته که فروپاشی خانواده ها و عدم نزول برکات آسمانی یکی از پیامدهای آن است.
آیت الله اشرفی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی ظهر امروز در سخنرانی پس از نماز ظهر مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی، گفت: دیون ادا نشده انسان پس از مرگ او، باید قبل از تقسیم ارث ادا شود و خداوند در این رابطه می فرماید: «مِنْ بَعْدِ وَصِيَّةٍ يُوصِي بِهَا أَوْ دَيْن» دین بر همه چیز مقدم است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به تقدم دین بر وصیت افزود: هیچ کس نمی داند که زمان و مکان مرگش چه زمانی و کجا است و باید قبل از وصیت دیون را ادا کنیم تا در برزخ گرفتار نشویم.

وی خمس و زکات را دین دانست و خاطرنشان کرد: بهتر است که خود شخصا این دیون را بپردازیم و توجه داشته باشیم که ورثه معمولا به ادای این دیون عمل نمی کنند. امیرمومنان (ع) فرمودند: «خودت وصی خودت باش و به دیگری اعتماد نکن». اگر خیر خواه میت هستیم نیز بهتر است دیون اش را ادا کنیم در غیر این صورت تصرف در اموال او حرام است.

آیت الله اشرفی با بیان آیه ای از قرآن کریم تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: «اگر مردم تقوای الهی پیشه کنند برکات آسمان ها و زمین را بر آنان نازل می کنیم». باید دید که دلیل کاهش میزان بارندگی و نزول برکات آسمانی در حال حاضر چیست؟ امام صادق(ع) فرمودند: «اگر حکمی بر خلاف حکم خداوند اجرا شود آسمان قطرات خود را از باریدن منع می کند و زمین نیز خیرات خود را باز می دارد».

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به نقش گناهان در منع نزول برکات زمینی و آسمانی افزود: امروزه متاسفانه با گسترش فضای مجازی گناهان نیز افزایش یافته اند که فروپاشی خانواده ها و عدم نزول برکات آسمانی و زمینی یکی از پیامدهای آن است. 

وی خاطرنشان کرد: مومنان باید برای استغفار و نزول برکات آسمانی و زمینی اقدام به خواندن نماز استسقاء کنند./861/پ202/ب1

ارسال نظرات