۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۵۴۰۴۱
حجت الاسلام مهدوی ارفع:

ترویج نهج البلاغه به معنای احیای گفتمان انقلاب اسلامی است

مسؤول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی گفت: در حال حاضر گفتمان انقلاب اسلامی تبدیل به سیبل حملات دشمنان اسلام و انقلاب شده است و دقیقا با ترویج فرهنگ علوی و نهج البلاغه می توانیم گفتمان انقلاب را احیا کنیم.
حجت الاسلام مهدوی ارفع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام حمید رضا مهدوی ارفع مسؤول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی شب گذشته در مسجد بنی فاطمه(س) کوی بهشتی(ره) شهر همدان با اشاره به اهمیت نهادینه شدن فرهنگ علوی در زندگی بیان داشت: کسی که با نهج البلاغه مانوس شود به تحقیق سبک زندگی اش کاملا اسلامی و علوی خواهد شد.

وی در ادامه ابراز داشت: اگر کسی روزانه ۱۰ دقیقه ترجمه محمد دشتی نهج البلاغه را با اصول و قوانین خواندن این کتاب مقدس ادامه دهد در مدت کوتاهی با این کتاب آسمانی و معنی آن مانوس خواهد شد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع گفت: نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی توانسته با برنامه ریزی و نیروهای مردمی در دو بخش ارزان سازی نهج البلاغه و آسان سازی فهم محتوای این کتاب فعالیت خود را در 30 کشور جهان گسترش داده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر گفتمان انقلاب اسلامی تبدیل به سیبل حملات دشمنان اسلام و انقلاب شده است و دقیقا با ترویج فرهنگ علوی و نهج البلاغه می توانیم گفتمان انقلاب را احیا کنیم.

مسؤول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی با اشاره به اهمیت آشنا شدن جامعه با کتاب نهج البلاغه افزود: متاسفانه در کشور ما افرادی وجود دارند که با کتاب نهج البلاغه آشنا نیستند و این مساله یعنی نهادبنه کردن فرهنگ علوی بر عهده همه مسلمانان است.

وی در ادامه افزود: کسی که می خواهد با نهج البلاغه مانوس شود لازم نیست که به سراغ متن عربی برود و بهترین روش برای آشنایی با مفاهیم این کتاب آسمانی استفاده از ترجمه است.

حجت الاسلام معدوی ارفع در پایان گفت: کسانی که می خواهند با نهج البلاغه آشنا شوند باید از بخش های آسان این کتاب یعنی از آخر به اول شروع کنند تا بتوانند به راحتی و با برنامه روزانه با این مفاهیم دینی آشنا شوند./979/پ203/ب1

ارسال نظرات