۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۵۵۵۳۸۶
مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه:

مدرسه علمیه حضرت فاطمه در سطح ۲ و ۳ طلبه می‌‌پذیرد

جان‌نثاری با بیان اینکه مدرسه علمیه فاطمه(س) در سطح دو و سه طلبه می‌‌پذیرد، گفت: یکی از اهداف مهم حوزه‌های علمیه خودسازی است تا از این طریق با رشد و تربیت انسان‌ها آنان را از عالم طبیعت به عالم ملکوت هدایت کنند.
حوزه فاطمه

طاهره جان‌نثاری مدیر مدرسه علمیه و مرکز تخصصی حضرت فاطمه(س) تهران در  گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آغاز پذیرش طلاب در سطح دو و سطح سه حوزه علمیه حضرت فاطمه(س)، گفت: حوزه‌های علمیه خواهران زیر نظر مرکز مدیریت قم از بین افراد واجد شرایط و علاقه مند به دروس حوزوی ثبت نام خود را از سوم بهمن ماه آغاز کرده است.

وی افزود: لازم است افراد مستعد و علاقه‌مند به دروس حوزوی برای شرکت در حوزه‌ها ثبت نام کنند چرا که تعمق کردن در سخنان خداوند متعال و ائمه معصومین(ع) غیر از آن که اجر معنوی فراوان دارد بسیار لذت بخش نیز هست.

جان‌نثاری با بیان اینکه حوزه علمیه فاطمه(س) در دو سطح دو و سه از متقاضیان واجد شرایط ثبت نام به عمل می‌آورد، ابراز کرد: در حال حاضر در حوزه علمیه فاطمه(س) حدود 230 طلبه در سطح دو و 110 طلبه در سطح سه که شامل رشته‌های تفسیر،  فلسفه، فقه و کلام با گرایش مهدویت می‌شود در حال تحصیل هستند.

مدیر مدرسه علمیه و مرکز تخصصی حضرت فاطمه(س) تهران شرایط ثبت نام در دوره حضوری را مدرک دیبلم به بالا بیان کرد و گفت: در دوره حضوری طلاب باید هفته‌ای سی ساعت در کلاس‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی فعالیت و حضور داشته باشند تا از این طریق با اتمام 190 واحد از سطح دو فارغ التحصیل شوند.

وی درباره دوره پاره وقت، اظهار داشت: برخی در دوره پاره وقت به علت داشتن مشغله کاری امکان حضور تمام وقت در حوزه را ندارند از این رو تدبیری اندیشیده شده تا این افراد بتوانند در مدت 7 سال به تحصیل علوم حوزوی اشتغال داشته باشند.

جان‌نثاری در خصوص پذیرش متقاضیان نیمه حضوری، عنوان کرد: در این بخش علاقه‌مندان به علوم حوزوی به صورت ناپیوسته در حوزه علمیه حضرت فاطمه(س) ثبت نام به عمل می‌آورند تا از این طریق در کلاس‌ها شرکت کنند لازم به ذکر است که این امر مستلزم شرط معدل 15 بوده که می‌توان اطلاعات بیشتر را در سایت www.whc.ir مشاهده کرد.

مدیر مدرسه علمیه و مرکز تخصصی حضرت فاطمه(س) تهران با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه مرکز سفیران هدایت هستند و می‌توانند سفیران هدایت را پرورش دهند، گفت: یکی از اهداف مهم حوزه‌های علمیه خودسازی است تا از این طریق با رشد و تربیت انسان‌ها آنان را از عالم طبیعت به عالم ملکوت هدایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این مرکز تخصصی در بخش تفسیر طلاب بسیار موفقی در حال تحصیل هستند همچنین در رشته‌های فلسفه و فقه نیز دانشجویان موفقیت‌های خوبی را کسب کرده‌اند بنابراین کسانی که از استعدادهای خوبی برخوردار هستند و به علوم حوزوی علاقه‎ دارند لازم است با حضور در حوزه‌های علمیه خدمات مفیدی در مسیر دین ارائه دهند./813/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات