۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۵۵۸۹۴
دبیر موسسه سراج همدان:

مساجد و مراکز فرهنگی باید عهده دار مسائل تربیتی شوند

دبیر موسسه سراج همدان گفت: تغییر نظام تربیت اسلامی، گاهی اوقات به خود ما بر می گردد، خانواده ها حاضرند که فرزند را به هر کلاس آموزشی بفرستند، اما کودکان به سمت و سوی مساجد سوق داده نمی شوند.
حجت الاسلام ناصر نقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام ناصر نقوی دبیر موسسه سراج شب گذشته در مسجد کوی امام خمینی(ره) همدان اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از خانواده ها در جامعه کنونی، کودکان خود را از محبت و آغوش گرم خانواده دور کرده و آنها را روانه مهد کودک می کنند، در صورتی که فلسفه مهد کودک، با فلسفه تربیتی ناسازگار است.

وی ادامه داد: فضای تربیتی در جامعه ما تغییر کرده است. خانواده ها کمتر به تربیت اسلامی فرزندان به وسیله مساجد و مراکز مذهبی اهمیت می دهند، قبح بسیاری از مسایل شکسته شده است، در ابتدای زندگی کودک که پایه های تربیتی وی شکل می گیرد، با مسایلی که با دین ما مغایرت دارد آغاز می شود و جشن های تولد در جامعه ما، غالبا با رقص و آواز کودکان همراه شده است.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: تغییر نظام تربیت اسلامی، گاهی اوقات به خود ما بر می گردد، خانواده ها حاضرند که فرزند را به هر کلاس آموزشی بفرستند، اما کودکان به سمت و سوی مساجد سوق داده نمی شوند.

وی در ادامه افزود: از طرفی در برخی از مساجد، پایگاه های بسیج و به طور کلی مراکزی که عهده دار تربیت اسلامی کودکان و نوجوان هستند، فعالیت قوی از خود نشان نمی دهند، جلسات و منبرهای مخصوص کودکان تشکیل نمی شود و عدم بیان مطالب مخصوص کودکان دیده می شود و متاسفانه شاهد کمبود نظام تربیتی اسلامی در این مراکز هستیم.

حجت الاسلام نقوی گفت: در زندگی حضرت زهرا(س)، محبت موج میزد، اما متاسفانه کمبود محبت در خانواده ها، سبب شده تا فرزندان همیشه از خانه و خانواده فراری باشند، دوستی ها بیرون از خانه و به ویژه با جنس مخالف رو به افزایش است و باید در این رلبطه مسؤولان و مردم به فکر باشند.

وی در پایان با اشاره به تبیین سبک زندگی فاطمی خاطرنشان کرد: هر چه عملکرد ما به سمت و سوی سبک زندگی فاطمی، و ترویج نظام تربیتی اسلامی نزدیک شود، شاهد بهبود وضعیت در جامعه خواهیم بود./۹۷۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات