۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۵۶۶۶۸
معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان:

تحقق گفتمان تهذیبی در گرو عمل به طرح جامع تربیتی است

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان گفت: طلاب محور اصلی طرح جامع تربیتی هستند که در صورت غفلت و عدم اشتیاق و اقبال گفتمان تهذیبی ممکن نخواهد شد.
حجت الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، صبح امروز در اجلاسیه معاونان تهذیب حوزه های علمیه شهرستان های استان خوزستان در سالن مدیریت حوزه های استان با اشاره به اینکه فضای سبز مدارس در کاهش افسردگی و افزایش نشاط روحی طلاب بسیار تأثیرگذار است، خاطرنشان شد: شورای تهذیب مدارس، اساتید و مدیران را با طرح جامع تربیتی درگیر کند تا بتوان به اهداف خواسته شده دست یافت که در صورت تک بخشی و جزئی عمل کردن به اهداف در نظر گرفته شده برای طرح دست پیدا نخواهیم کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف تفصیلی طرح جامع تربیتی راهکارهای عمومی و اختصاصی نیاز است، افزود: در راهکارهای عمومی مباحث اخلاق، انس با قرآن و حدیث و فضاسازی مدنظر قرار گرفته است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه گفتمان تهذیبی هدف و موضوع اصلی در طرح جامع تربیتی است، ابراز داشت: حداقل سه استاد در هر موضوع طرح جامع تربیتی درگیر شوند تا طلاب بهتر و با علاقه خاصی شرکت در طرح را پذیرا باشند.

حجت الاسلام بزرگیان اظهار داشت: طلاب محور اصلی طرح جامع تربیتی هستند که در صورت غفلت و عدم اشتیاق و اقبال گفتمان تهذیبی ممکن نخواهد شد.

وی خطاب به معاونان تهذیب گفت: پیوسته با طلاب باشید و به حرف هایشان گوش دهید و به بهانه های مختلف با موضوع هفته طرح جامع تربیتی آشنایشان کنید تا هنر و استعدادشان شکوفا شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه شورای تهذیب مدرسه با معاونان و مدیر مدرسه نشست هایی در این زمینه داشته باشد، تصریح کرد: ویژگی طرح جامع تربیتی؛ تربیت سیروریت است که در آن عوامل محیطی و انسانی توأم مورد توجه قرار گرفته و برای انعکاس چنین ویژگی؛ اساتید توجیه شوند.

این مقام مسؤول خاطرنشان شد: در زمینه درگیر کردن طلاب با موضوع هفته طرح جامع تربیتی کم کاری ها صورت گرفته است چرا که هدف نهایی طرح تربیت طلبه مؤمن مهذب انقلابی است.

حجت الاسلام بزرگیان گفت: جلسات اساتید درباره طرح جامع تربیتی با همکاری معاونت آموزش صورت گیرد./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات