۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۵۶۷۹۲
دبیر سومین جشنواره علامه حلی استان خبر داد؛

ارسال بیش از ۱۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره علامه حلی مازندران

دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران از ارسال هزار و ۱۴۶ اثر به این جشنواره استانی خبر داد.
دبیر دومین جشنواره علامه حلی مازندران

حجت الاسلام محمد صادق فاضل، دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از ارسال هزار و 146 اثر به این جشنواره استانی خبر داد.

وی با بیان این که میزان آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره علامه حلی مازندران نسبت به سال گذشته از رشد 28 درصدی برخوردار بوده است، افزود: خوشبختانه هر سال که برگزاری این جشنواره می گذرد شاهد رشد کمی و کیفی آثار ارسالی به دبیرخانه هستیم.

دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با اشاره به این که از تعداد آثار ارسالی 586 اثر مربوط به حوزه علمیه خوهران استان است، بیان داشت: مابقی آثار ارسالی نیز از سوی مدارس علمیه استان و شهرستان بابل به دبیرخانه ارسال شده است.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به این که در دومین جشنواره استانی علامه حلی استان مدارس علمیه استان بر اساس فعالیت های پژوهشی در این جشنواره رتبه بندی شدند، خاطرنشان کرد: این رتبه بندی کمک کرد تا مدارس استان از نظر معیارهای پژوهشی و همچنین میزان آثار ارسالی به جشنواره مشخص شوند.

وی با بیان این که سال گذشته 35 مدرسه علمیه برادران و خواهران استان رتبه بندی پژوهشی شدند، بیان داشت: در جشنواره سوم نیز این برنامه با تعیین معیارهایی مشخص در دستور کار قرار دارد.

دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با اشاره به این که ارزیابی آثار ارسالی از سوی طلاب به دو شیوه اجمالی و تفصیلی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: ارزیابی اجمالی از سال گذشته به خود مدارس واگذار شده و امسال نیز این ارزیابی از اول بهمن آغاز و تا هشتم اسفند ادامه داشته است.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که مدارس علمیه باید تا هشتم اسفند ارزیابی های خود را به دبیرخانه ارسال کنند، بیان داشت: دبیرخانه آثار ارسالی را به تفکیک گروه های پژوهشی تقسیم می کند و از روز هفدهم اسفند ارزیابی تفصیلی به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که نهادینه شدن پژوهش در مدارس علمیه به زمان بیشتری نیاز دارد، افزود: برای این منظور جشنواره علامه حلی یک ظرفیت و ابزار مهمی در تقویت و نهادینه شدن پژوهش در مدارس علمیه است.

دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با اشاره به این که رشد کمی و کیفی آثار در هر سال نشان از موفقیت جشنواره در تقویت مسأله پژوهش در مدارس علمیه دارد، تصریح کرد: خوشبختانه دغدغه طلاب و اساتید حوزه نسبت به مسأله پژوهش با استانی شدن جشنواره علامه حلی هر روز بیشتر می شود.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که با بیان این که در گذشته دغدغه های پژوهشی طلاب بسیار کم بود، افزود: اما امروز به واسطه جشنواره علامه حلی شاهد تحرک و تقویت برنامه های پژوهشی در مدارس علمیه هستیم.

وی با اشاره به این که البته باید توجه داشت که در یک مدت زمان کوتاه نمی توان به گسترش و نهادینه شدن برنامه های پژوهشی در مدارس علمیه امیدوار بود، تصریح کرد: اما امروز در سایه تلاش های صورت گرفته شاهد یک دغدغه پژوهشی در مدارس علمیه به ویژه در میان طلاب هستیم.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که خوشبختانه جشنواره علامه حلی جذابیت های لازم را برای ایجاد تحرک پژوهشی در میان طلاب مدارس علمیه به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت مدارس برای تقویت پژوهش در میان طلاب بهره گرفته شود.

دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران، برگزاری کارگاه های پژوهشی و همچنین تقویت دروس روش تحقیق را یکی از راه های مهم تقویت برنامه های پژوهشی در مدارس علمیه عنوان کرد و گفت: سال گذشته با حضور میدانی در مدارس و نشست با اساتید و طلاب ضرورت و اهمیت مسأله پژوهش و همچنین ساختار و روش نگارش مقاله را برای طلاب تبیین کردیم./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات