۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۵۵۷۰۱۱
معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام:

قول و عمل طلبه باید یکسان باشد

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام گفت: امروز مردم به زندگی یک طلبه دقت می کنند و اگر عمل او با سخنانش متفاوت باشد قطعا از آن روی گردان خواهند شد از این رو طلاب باید حتما توجه ویژه داشته باشند که در گفتار و عمل یکسان باشند.
تقوا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام، ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان شهر ایلام اظهار داشت: تقوا کلید سعادت بشر است.

وی افزود: اگر فردی در اوج قله علمی و مالی باشد اما آثاری از تقوا در وجودش نباشد قطعا مسیر وی تباهی و نابودی خواهد بود.

حجت الاسلام تقوایی خاطر نشان کرد: فردی که وارد حوزه علمیه شده و لقب طلبه را برای خود بر می گزیند باید در کسب تقوا و اخلاق حسنه کوشا باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام ابراز کرد: طلاب باید در مسیر رضایت خدا و خشنودی امام زمان(عج) قدم بردارند و این میسّر نخواهد شد مگر متخلق به خلق حسن و تقوا شود.

وی ادامه داد: نشر معارف اسلامی وظیفه اصلی طلاب علوم دینی است و برای این کار لاجرم باید در بین مردم بود و با همه افراد جامعه سر و کار داشت و آنها را با معارف ناب اسلام محمدی آشنا ساخت.

حجت الاسلام تقوایی با بیان اینکه اگر طلاب می خواهند در تبلیغ موفق شوند باید با توقا و خوش اخلاق باشند، گفت: طلاب باید تبلیغ دین را با اخلاق نیکو و تقوای خود در جامعه انجام دهند و در عمل به سخنان خود نیز پیش قدم باشند.

این مدرس حوزه تاکید کرد: فرصت طلبگی و نشر معارف اسلامی جاودانه و همیشگی نیست و باید دقت داشته باشیم که از این فرصت بدرستی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: امروز مردم به زندگی یک طلبه دقت می کنند و اگر عمل او با سخنانش متفاوت باشد قطعا از آن روی گردان خواهند شد که طلاب باید حتما توجه ویژه داشته باشند که در گفتار و عمل یکسان باشند.

حجت الاسلام تقوایی در پایان گفت: طلبه باید بداند به چه هدفی وارد این مکان مقدس شده است و هدفی جز تبلیغ و نشر معارف اسلامی ندارد از این رو تمامی حواشی را باید کنار بگذارد و در کسب تقوا، علم، اخلاق کوشا باشد./۸۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات