۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۵۵۷۳۳۵

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان

برگزاری اردوی علمی آینده پژوهی طلاب مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج)، حضور مبلغان مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) در جمع دختران حاشیه شرقی مشهد و برگزاری نشست بصیرتی مدارس علمیه تربت حیدریه با حضور معاون سابق اداری مالی قوه قضائیه از مهمترین عناوین اخبار کوتاه حوزه علمیه خراسان رضوی است.
حوزه علمیه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، اردوي علمي آينده پژوهي طلاب مدرسه علميه حضرت مهدي(عج) در راستاي ساماندهي افكار و چشم انداز علمي طلاب پايه 5 و در جهت اتخاذ تصميم مطلوب براي آينده تحصيلی طلاب و انتخاب مسير صحيح علمي برگزار شد.

طلاب مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) در این اردوی سه روزه در شهر مقدس قم، ضمن بازدید از مراکز و موسسات علمی و مدارس این استان، با فعالیت های علمی و پژوهشی طلاب آنان آشنا شده و از مشاوره های برخی از اساتید مجرب و متخصص حوزوی نیز بهره بردند.

در این اردو طلاب هر روز در استان قم از مشاوره ها و راهنمایی های یکی از اساتید این استان استفاده کرده و نسبت به آینده تحصیلی خود به بحث و تبادل نظر می پرداختند که در حال حاضر نیز این اردو شهر مقدس مشهد با حضور در مراکز و موسسات علمی در حال پیگیری است.

خودسازی اخلاقی و مجاهدت علمی؛ مهم ترین شاخصه های طلاب انقلابی

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی علیزاده، معاون سابق اداری مالی قوه قضاییه امروز در نشست بصیرتی مدارس علمیه تربت حیدریه یکی از اولویت های پس از پیروزی انقلاب اسلامی را وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: امروز در بدنه جامعه اسلامی عالمان متفکر، بصیر و انقلابی وجود دارند  چراکه جامعه اسلامی نیازمند عالمان اندیشمند مجتهد است.

وی با بیان این که مردم طلاب و روحانیون را به عنوان سربازان امام زمان(عج) می شناسند، خاطر نشان کرد: مردم از روحانیون توقع خلاف و یا عدم مسوولیت پذیری را ندارند، لذا باید مراقب بود تا روحانیون و حوزه های علمیه جایگاه خود را نزد مردم حفظ کند.

معاون سابق اداری مالی قوه قضائیه در ادامه با بیان این که تحصیل باید در اولویت فعالیت های روحانیون قرار بگیرد، بیان کرد: طلبه باید نیاز های جامعه خود را احصا و شناسائی کرده و در راستای آن به تحصیل و تهذیب بپردازد تا بتواند برای جامعه خود تاثیر گذار باشد.

وی آینده نگری را از دیگر اولویت های حوزه های علمیه برشمرد و گفت: آینده نگری به این معنا است که روحانیون با شناخت ترفندهای دشمن در فضاهای مختلف براساس آن در شبهه زدایی از جامعه مخاطب خود تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده به شاخصه های انقلابی گری در حوزه های علمیه پرداخت و گفت: خود سازی اخلاقی و مجاهدت علمی از مهمترین شاخصه های انقلابی گری در حوزه های علمیه است که بوسیله آن درجات عالی دروس حوزه و تفکر انقلابی در خدمت جامعه طی می شود.

حضور مبلغان مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) در جمع دختران حاشیه شرقی مشهد

با توجه به حضور مبلغان در جمع دختران حاشیه شرقی مشهد منطقه گلشهر در حسینیه سلمان و منطقه سپاد در ادامه طرح هجرت دختران مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها، نیاز بود تا کلاسهای شیوه کار مخاطب شناسی و برقراری ارتباط موثر با مخاطبان دختر 9 تا15 سال جهت توانمند سازی طلاب با حضور استاد محترم خانم صمد پور تشکیل شود.

صمدپور با توجه به تخصص در زمینه روانشناسی جوانان و سبکهای استاد راستگو و مهدی زاده، سبکهای مختلف برقراری ارتباط از قبیل قصه گویی، معرفی انواع و مدلهای آن، مدلهای نوشتار و مهارت استفاده از خط، مسابقات و کلمات، آموزش احکام و عقاید به روش بازی با جدول، شیوه ارتباط و برخورد با نوجوان از دیدگاه قرآن و روایات را بازگو کرد./934/پ204/ب1

ارسال نظرات