۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۵۷۴۵۸
به مناسبت هفته امور تربیتی؛

همایش" تربیت اسلامی "در شهرستان دامغان برگزار شد

همایش " تربیت اسلامی " به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با سخنرانی امام جمعه دامغان به میزبانی کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.
امام جمعه دامغان همایش تربیت اسلامی در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینیان در این آیین که با حضور جمع کثیری از معاونان و مربیان پرورشی و مسؤولان استانی و شهرستانی آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه باید با کار و تلاش برای نجات نسل جوان و نوجوان در برابر فتنه‌ها و دسیسه‌های رنگارنگ استکبارجهانی چاره اندیشی کنیم، اظهارداشت: آموزش و پرورش باید بر ارائه مشاوره صحیح بخصوص در امور تربیتی و دو بخش دانش آموزی و خانواده‌ها اهتمام ورزد.

وی تصریح کرد: انتقال تجربیات موفق به یکدیگر، سازماندهی و هماهنگی در اجرای اهداف، پیگیری و هدایتگری را از مهمترین لازمه های کار اعتقادی و تربیتی و پرورشی در آموزش و پرورش است، اگر نتوانیم نوجوانان و جوانانمان را در مسیر صحیح قرار دهیم میدان را به دشمن باخته ایم.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از ارزش‌ها همچون حجاب در جامعه متزلزل شده است، افزود: تنها با تربیت اسلامی می‌توان انسان‌ها را به کمال رهنمون کرد، علم حقیقی و حقیقت علم با تربیت و اخلاق به دست می‌آید و معنی پیدا می‌کند از این رو باید تهذیب در کنار رشد علمی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با بیان اینکه امروز تهذیب نفس می‌تواند نسل جدید ما را نجات دهد و باید حب نبی مکرم اسلام(ص)، حب اهل بیت(ع) و تلاوت قرآن اساس تربیت نسل نوجوان و جوان ما قرار گیرد، گفت: کار اعتقادی برای دانش آموزان همچون حک کردن نقشی روی سنگ باقی و ماندگار خواهد بود.

حسن کاتبی رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان نیز در این همایش هدف آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت اسلامی را رسیدن به حیات طیبه عنوان کرد و افزود: همه ما مدیران معلمان و معاونان پرورشی نباید فراموش کنیم که دانش آموزان بزرگترین امانت‌های الهی نزد ما هستند.

وی با بیان اینکه در شرایطی فعلی دانش آموزان از نقاط هدف هجمه وسیع فرهنگی دشمن هستند و پاسخگویی به سؤالات و شبهات اعتقادی آنان بسیار مهم و وظیفه ای خطیر است، خاطرنشان کرد: اولین فریضه ای که بر نبی مکرم اسلام(ص) واجب شد نماز بود باید بیشترین میزان توجه به خواندن و صحیح خواندن نماز در مدارس انجام شود.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان پرداختن به داستان‌های قرآنی و سیره اهل بیت(ع) را از مهم ترین لازمه های فعالیت‌های تربیتی و پرورشی در مدارس دانست و گفت: از یاد نبرید که کار شما مربیان پرورشی کار زیربنایی است و ارزش گذاری آن از جانب خداوند است، الگوی شما باید تعالیم و منابع اسلامی و قرآنی باشد./977//۲۰۳/خ

ارسال نظرات