۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۵۸۵۶۵
همزمان با ایام نوروز؛

فعالیت بیش از ۵۰ مبلغ حوزوی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از فعالیت بیش از ۵۰ مبلغ اعزامی و بومی در صحن امامزادگان شاخص استان همزمان با ایام نوروز خبر داد.
علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی امروز در نشست هماهنگی ویژه‌ برنامه‌های نوروزی مساجد و امامزادگان استان اظهار داشت: برنامه‌ریزی های لازم جهت فعالیت شبانه‌روزی تعدادی از مساجد مهم و محوری استان در ایام نوروز صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که حضور گردشگران داخلی و خارجی همزمان با ایام نوروز؛ فرصتی برای ترویج فرهنگ دینی و شیعی است، خاطرنشان کرد: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت نمونه گردشگری در جهان اسلام بهانه‌ای برای تبیین تاریخ فقاهت در نخستین پایتخت جهان تشیع خواهد بود.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که بازار تاریخی تبریز که ثبت جهانی شده است، دارای ده‌ها مسجد، امامزاده و حوزه علمیه تاریخی می باشد، تصریح کرد: بهره‌مندی از چنین فضاهای معنوی و تاریخی برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی ضرورتی مهم به شمار می رود.

وی از اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان شاخص و مهم استان خبر داد و گفت: در شهر تبریز ۱۲ بقعه متبرکه میزبان گردشگران و عموم شهروندان خواهند بود، که در این راستا بیش از ۲۰ مسجد تبریز نیز در ایام عید نوروز پذیرای گردشگران داخلی و خارجی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از فعالیت بیش از 50 مبلغ اعزامی و بومی در صحن امامزادگان شاخص استان همزمان با ایام نوروز خبر داد و گفت: مبلغان دینی با استقرار در صحن امامزادگان ضمن برگزاری برنامه های فرهنگی و دینی، پاسخگوی سؤالات و شبهات اعتقادی عموم مردم خواهند بود.

حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که طرح ملی آرامش بهاری از ۲۸ اسفند ماه سال جاری، همزمان با سراسر کشور در ۱۲ بقعه و امامزاده شاخص شهرستان تبریز برگزار می‌شود، گفت: این طرح در راستای عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی نزدیک به ۱۰ سال است که در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که برپایی غرفه کودک، خیمه معرفت، پرسش و پاسخ های شرعی و مشاوره خانواده از جمله برنامه های فرهنگی طرح آرامش بهاری است، گفت: امامزاده های عون بن علی، دال و ذال، سیدجمال، طالقانی، قبر جناب حمال، سیدعبدالله سیلاب، میرموسی اسپران، شاه حسین ولی، قیس سردرود و ... در تبریز مجری طرح هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از برگزاری مراسم سال تحویل در امامزاده سیدحمزه تبریز خبر داد و اظهار داشت: مراسم تحویل سال نو با حضور آیت الله آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در امامزاده همراه خواهد بود که همزمان دعای سال تحویل نیز همخوانی می شود./935/پ203/ب1

ارسال نظرات