۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۵۹۲۹۰

توجه ویژه به مسائل گردشگری در امامزادگان

مسؤول فرهنگی اوقاف شمال غرب تهران با بیان اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه این اداره مقصد گردشگری تعداد زیادی از افراد است، گفت: علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی توجه ویژه‌ای به مسائل گردشگری این منطقه داشته‌ایم.
امامزاده

به گزارش خبرگزاری رسا، بهمن پزشکی مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه شمالغرب استان تهران با تشریح طرح آرامش بهاری در مورد تعداد امامزاده های میزبان مردم در ایام نوروز گفت: ۱۴ امامزاده در حوزه کاری اداره اوقاف شمالغرب تهران وجود دارد که ۳ امامزاده آن شاخص استانی و کشوری است.

وی با بیان جزئیاتی افزود: امامزاده داود (ع)، امامزاده زینعلی و عینعلی (ع) و همچنین امامزادگان سیدجعفر (ع) و حمیده خاتون (س) این امامزادگان شاخص هستند.

مسؤول فرهنگی اوقاف شمال غرب تهران تصریح کرد: امامزاده داود (ع) در حوزه اداره اوقاف شمال غرب تهران مقصد گردشگری تعداد زیادی از افراد با نیت‌های زیارتی و غیرزیارتی است لذا می‌کوشیم علاوه بر معرفی این امامزادگان و بقاع متبرکه به مردم و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مذهبی و فرهنگی مسائل گردشگری مدنظر قرار گیرد. برای مثال بیان جزئیاتی از گردشگری آن مناطق مانند ارتفاع از سطح دریا، تعداد آبشارها و محل‌های سکونت و یا تخت‌های موجود در امامزاده داود در قالب یک بروشور به زائران معرفی شده است.

پزشکی با اشاره به محل امامزاده شعیب (ع) در محله کن و کوچه‌باغ‌های زیبای آن مناطق اظهار داشت:‌زائرانی که به این مناطق مشرف می‌شوند می‌توانند از گردشگری آنجا علاوه بر مسائل زیارتی و مذهبی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح آرامش بهاری در روزهای پایانی سال گذشته و اوایل سال جدید ،ضمن برپایی خیمه معرفت و اجرای برنامه‌های مختلف در غرفه‌های کودک مشاوره‌های خانوادگی، مذهبی وقف هم ارائه خواهد شد.
 

پزشکی در پایان در خصوص امکان اسکان زائران و مسافران نوروزی در امامزادگان و بقاع متبرکه اداره اوقاف شمالغرب تهران گفت: امکان اسکان زائران فقط در امامزاده داود (ع) وجود دارد./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات