۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۵۵۹۳۹۱
حجت الاسلام حسین زاده مطرح کرد؛

امامزاده صالح در ایام نوروز برنامه های ویژه ای دارد

معاون فرهنگی اجتماعی آستان امامزاده صالح(ع) ، طرح آرامش بهاری را فرصتی مناسب برای ارتباط مردم با کارشناسان مذهبی دانست.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین زاده معاون فرهنگی اجتماعی آستان مقدس امامزاده صالح(ع) در مورد اجرا شدن طرح آرامش بهاری در این مکان، اظهار داشت: طرح آرامش بهاری چند سالی است که در بقاع و امامزادگان کشور برگزار می شود و امامزاده صالح(ع) به عنوان یکی از امامزادگان شاخص، برنامه های متنوعی را برگزار می کند که از ۲۸ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ادامه دارد. همانطور که از  اسم این طرح پیدا است باید امامزادگان در این ایام و با آمدن بهار به مردم آرامش دهند.

وی افزود: آستان مقدس امامزاده صالح زمینه را فراهم می کند تا هرکسی با هر نظر و هر فکری که وارد این مکان می شود بتواند این آرامش را دریافت کند. یکی از مصادیق آرامش،برپایی خیمه های معرفت است. خیمه معرفت از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. یکی از این قسمت ها، غرفه کودکان و نوجوانان است.

حسین زاده در ادامه خاطرنشان کرد: شاید دغدغه اصلی زائران در هنگام زیارت قبور مطهر،کودکان آنها باشند. خانواده ها می توانند کودکان خود را به خیمه های معرفت تحویل دهند و به زیارت بروند. وجود کارشناسان مجرب درغرفه کودک  موجب شده است تا کودکان در آنجا حضور یابند و معارف اهل بیت(ع) و موضوعات دینی را فارغ از تکلف و سختی فراگیرند. البته در کنار این کار، به کودکان بسته های فرهنگی و بازی داده می شود تا فضای شادی هم برای آنها فراهم شود. این یک مورد از مصادیق آرامش بهاری در امامزاده ها است.

وی ادامه داد: همچنین اگر پدر و مادری در مورد تربیت فرزند خود سوالاتی دارند، کارشناسان دوره دیده پاسخ سوالات مردم را می دهند. همچنین مشاوره قبل و بعد از ازدواج به جوانان نیز داده می شود.

حسین زاده در ادامه به موضوع وقف در آرامش بهاری پرداخت و افزود: به لطف الهی موضوع وقف در سال های بعد از انقلاب اسلامی رونق فراوانی دارد. در این روزها مردم می توانند با وقف کردن به آن آرامش برسند و کارشناسان ما در خیمه های معرفت پاسخ مردم عزیز را می دهند./۹۶۹/د۱۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات