۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۵۵۹۹۲۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

حوزه علمیه بازویی توانمند برای غنای دستگاه تعلیم و تربیت است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، حوزه های علمیه را بازوان توانمندی برای رشد و غنای برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت دانست و گفت: در حال حاضر یک ظرفیت غنی علمی و تبلیغی در سطح مدارس علمیه وجود دارد که دستگاه تعلیم و تربیت می تواند در جهت پیشبرد اهداف تربیتی خود از آن بهره مند شود.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان به جایگاه و نقش مهم و حیاتی آموزش و پرورش در تربیت و پرورش نسل آینده کشور اشاره کرد و گفت: دستگاه تعلیم و تربیت باید محل پرورش نسلی در تراز انقلاب اسلامی باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که موضوع تعلیم و تربیت جزء محوری ترین اصول اولیه هر حکومتی است، افزود: پیامبر گرامی اسلام نیز در دوران حکومت خود، تعلیم و تربیت را جزء اولویت برنامه های خود قرار دادند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که شرایط تعلیم و تربیت در آن دوران با امروز بسیار متفاوت است، خاطرنشان کرد: امروز شرایط برای تربیت نسلی دیندار، متعهد و مستعد در جامعه فراهم است و باید از این فرصت ها به نحو مطلوب استفاده شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش باید همراه با هم باشد، تصریح کرد: بی توجهی به یکی از این دو اصل مهم اثرات نامطلوبی بر روند فعالیت های دستگاه تعلیم و تربیت به همراه خواهد داشت.

امام جمعه نکا با بیان این که آموزش و پرورش باید بیش از پیش به مسائل اخلاقی و تربیتی توجه کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی مواقع شاهد بی توجهی به موضوعات تربیتی در سطح مدارس هستیم که معیارهای دینی جامعه ما در تضاد است.

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که آموزش و پرورش ما نباید تک بعدی عمل کند، تصریح کرد: امروز در جوامع غربی نتیجه تک بعدی عمل کردن به بروز بحران های اخلاقی منجر شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر علم با اخلاق همراه نباشد می تواند عامل انحراف بشر باشد، خاطرنشان کرد: امروز به وضوح می بینیم که در جوامع غربی علیرغم همه پیشرفت های علمی که دارند اما در حوزه مسائل اخلاقی با یک بحران جدی مواجه هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اخلاق و معنویت باید در همه امور به ویژه مسائل آموزشی در اولویت قرار داشته باشد، تصریح کرد: امروز تربیت در همه ابعاد دینی، اخلاقی و اعتقادی در سطح مدارس باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که برنامه های دینی و تربیتی مدارس باید به گونه ای باشد که دانش آموزان بتوانند مسائل دینی را به خوبی درک و اعتقاد به باورهای دینی آنها از روی آگاهی کامل باشد، خاطرنشان کرد: برنامه های آموزشی در سطح مدارس باید ضمن دارا بودن محتوای علمی از یک محتوای دینی و اخلاقی مناسب نیز برخوردار باشد.

امام جمعه نکا با تأکید براین که توجه به مسائل اخلاقی در دین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: کلاس های درس در مدارس باید فرصتی برای تقویت اخلاق دینی و معارف الهی در میان دانش آموزان باشد.

مسؤول مدرسه علمیه نکا با بیان این که نسل جوان ما در کنار مسائل آموزشی و علمی، نیازهای معرفتی و اعتقادی هم دارند که باید تأمین شود، تصریح کرد: نباید موضوعات اخلاقی و تربیتی در آموزش و پرورش در حاشیه دیگر برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که دانش آموز بعد از محیط خانواده بیشترین زمان را در محیط های آموزشی سپری می کند، گفت: اگر برنامه های اخلاقی و تربیتی مدارس از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد نمی تواند موجب تقویت بنیه اعتقادی و معرفتی دانش آموزان شود.

مسؤول مدرسه علمیه نکا در بخش دیگری از سخنان خود بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه را فرصت مغتنم و ارزشمندی برای گسترش همکاری های علمی و اخلاقی در مدارس دانست و خاطرنشان کرد: برنامه و مصوبات ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش باید در فضای مدارس ملموس باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران، حوزه های علمیه را بازوان توانمندی برای رشد و غنای برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: در حال حاضر یک ظرفیت غنی علمی و تبلیغی در سطح مدارس علمیه وجود دارد که دستگاه تعلیم و تربیت می تواند در جهت پیشبرد اهداف تربیتی خود از آن بهره مند شود./۱۳۱۷/پ203/ب1

ارسال نظرات