۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۶۰۱۲۶
نائب رییس مجلس:

گرایش مردم به حمایت از تولید ملی با بخشنامه‌های اداری ممکن نیست

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: گرایش مردم به سمت حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی با دستورالعمل و بخشنامه‌های اداری ممکن نیست.
پزشکیان

مسعود پزشکیان، نائب رییس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: رهبر انقلاب سال‌هاست که بر مسأله اقتصاد و حمایت از تولید ملی تأکید دارند و امسال به صورت ویژه مورد توجه بوده است.

وی با بیان این‌که گرایش مردم به سمت حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی با دستورالعمل و بخشنامه‌های اداری ممکن نیست، خاطرنشان کرد: همه باید از خود شروع کنیم و برای حمایت از کالای ایرانی به تولیدکنندگان داخلی اعتماد کنیم، نمی‌شود خودمان کالای خارجی مصرف کنیم و به مردم بگوییم ایرانی بخرید.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با تأکید بر این‌که همه اعم از مردم و مسؤولان باید در تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» تلاش کنند، گفت: هرگونه تناقض میان حرف و عمل مسؤولان منجر به بی‌اعتمادی و سلب اطمینان خواهد بود؛ بنابر این باید به دور شعارگرایی به دنبال عمل باشیم.

پزشکیان بخشی از مسؤولیت مهم در تحقق شعار سال را متوجه تولیدکنندگان دانست و افزود: تولیدکننده ایرانی نباید انتظار داشته باشد، کالای بی‌کیفیت و گران او با اقبال عمومی همراه باشد، همچنین باید شرایط رقابت در بازار وجود داشته باشد تا ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تمام شده حاصل شود.

وی با تاکید بر رعایت حقوق مصرف‌کننده از سوی تولیدکنندگان داخلی گفت: ورود کالای ایرانی به بازارهای داخلی و خارجی تنها آغاز کار است، باید برای جلب اطمینان و اعتماد مصرف کننده و همچنین برندسازی به دنبال راه‌کارهای به‌روز و مطمئن بود، خدمات پس از فروش یکی از بهترین روش‌ها شناخته می شود.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی تعیین قیمت مناسب توام با ارتقای کیفی کالا را یکی از مهم‌ترین انتظارات مصرف‌کنندگان از تولیدکنندگان داخلی دانست و تصریح کرد: مصرف کننده‌های ایرانی نیز باید با حمایت از کالایی که حاصل دسترنج کارگران است، در بهبود فضای کسب و کار کشور مشارکت داشته باشند./935/ت303/ب1

ارسال نظرات