۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۵۶۲۴۱۳
امام جمعه تبریز:

دولت در زمینه تولید و اشتغال همت مضاعف به خرج دهد

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: اگر اشتغال روند عادی در منطقه داشت، بخش بزرگی از جمعیت پایتخت را اهالی آذربایجان تشکیل نمی‌دادند.
شورای اداری آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل ‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شب گذشته در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: رکود حاکم بر بازار تبریز و اقتصاد آذربایجان، عامل مهاجرت نیروی انسانی و نخبگان این خطه شده است.

وی با طرح این سؤال ‌که چرا بزرگترین بازار مسقف جهان در تبریز از نظر اقتصادی و بازآفرینی مشکل دارد؟، خاطرنشان کرد: چرا تبریز که شهر اولین‌ها بود شهر چندم شده و صنعت،  و‌ زیر ساخت‌های گردشگری آن روند خوبی ندارد؟ واضح است اگر اشتغال روند عادی داشت، بخش بزرگی از جمعیت پایتخت را اهالی آذربایجان تشکیل نمی‌دادند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با قدردانی از تلاش‌های استاندار سابق و کنونی آذربایجان شرقی در راستای تحقق برنامه‌های دولت، گفت: صمیمیت و وحدت خوبی بین نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس، تشکیلات قضایی، استانداری و روحانیت برقرار است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که مهم‌ترین مطالبه مردم استان از ریاست جمهوری و هیأت دولت احیای دریاچه ارومیه، رونق در فضای کسب و کار، رفع موانع تولید و همچنین اشتغال جوانان است، تصریح کرد: رویداد بین المللی تبریز 2018 فرصتی است تا ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری آذربایجان بیش از پیش مورد توجه دولتمردان باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خواستار حمایت از کالای ایرانی و مبارزه‌ی بی امان با قاچاق و فساد اقتصادی در کشور شد و گفت: انتظار داریم حمایت از تولیدکنندگان با رعایت الزامات اقتصاد مورد توجه دولت قرار گیرد، در چنین شرایطی وضع معیشتی کارگران نیز بهبود خواهد یافت.

اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی مورد توجه باشد

همچنین مسعود پزشکیان، نائب رییس مجلس شورای اسلامی در سخنانی به تشریح انتظارات مردم استان از دولت دوازدهم پرداخت و اظهار داشت: قصد دولت حمایت از زبان و ادبیات ترکی است اما در روزهای اخیر مطلبی از رسانه‌ها مطرح شد که علیه دولت تمام شد.

وی با بیان این‌که توهین کننده به هویت افراد تفرقه انداز است، نه کسی که دنبال هویتش است، گفت: بنده برای اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی با وزیر آموزش و پرورش صحبت کردم که به من اعلام کرد شورای عالی انقلاب فرهنگی باید این موضوع را تصویب کند.

پزشکیان در پایان با انتقاد از مشکلات خط آهن «میانه - تبریز» گفت: ۲۰ سال است قطار از میانه به تبریز نرسیده، در حالی که چنین پروژه‌هایی در دنیا یک یا دو ساله اجرا می‌شوند. مردم استان با مشکلات کمبود آب مواجه هستند، احیای دریاچه ارومیه نیز هنوز به صورت ملموس قابل مشاهده نبوده است.

همچنین در این نشست محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت به تشریح اعتبارات تخصیص یافته برای مصوبات دور گذشته سفر ریاست جمهوری پرداخت و اظهار داشت: از مجموع ۲۳ پروژه تصویب شده در سفر قبلی، ۱۸ مورد آن بطور کامل تمام شده و پیگیر پنج پروژه‌ باقی مانده هستیم که دارای پیشرفت بالای ۶۰ درصدی‌ هستند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات