۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۶۳۲۸۹
امام جمعه تبریز:

باورهای مهدوی جامعه را مقابل توطئه دشمنان بیمه می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: جامعه بشری برای رسیدن به رستگاری راهی جز حرکت در مسیر معارف مهدوی ندارد.
انتظار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شب گذشته در دیدار فعالان مهدوی حوزه علمیه تبریز با تأکید بر این‌که گرامیداشت مناسبت‌های مذهبی باید همچون گذشته به همت خود مردم صورت گیرد، اظهار داشت: اثرگذاری چنین برنامه‌هایی عمیق‌تر و ماندگارتر است.

وی با بیان این‌که انتقال آموزه‌های دینی و شیعی به وسطه برگزاری چنین برنامه‌هایی انجام می‌شود، افزود: انتظاری که از متولیان مراسم‌های مذهبی و هیأت امنای مساجد داریم، این است که محافل و مجالس مذهبی را همواره با سخنران روحانی توام کنند تا بار معرفتی این برنامه‌هایی ارتقا یابد.

امام جمعه تبریز خواستار حضور پررنگ و اثرگذار مبلغان حوزوی در مجالس، محافل و مساجد شد و گفت: حوزه های علمیه و روحانیت نباید از هیچ تلاشی در راستای تکریم شعائر دینی و گرامیداشت مناسبت های مذهبی فروگذار بود، انتظار داریم طلاب فعال در عرصه‌های فرهنگی پیشگام در این عرصه باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، اعیاد شعبانیه به ویژه سالروز میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) را فرصتی ارزشمند و مغتنم برای ترویج مبانی مهمی همچون انتظار، مهدویت و منجی آخرالزمان دانست و افزود: جامعه بشری برای رسیدن به رستگاری راهی جز حرکت در مسیر معارف مهدوی ندارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که دشمنان اسلام و مکتب تشیع درصدد تعاریف انحرافی از مقوله انتظار و مهدویت هستند، گفت: ترویج و فراگیرشدن فرهنگ صحبح انتظار بهترین راه مقابله با افکار منحرف دشمنان اسلام است.

وی با تأکید بر این‌که آموزه های مهدوی جامعه اسلامی را در برابر هجمه های دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب بیمه می کند، افزود: عاشورا، بعثت و مهدویت سه واقعه مهم و اساسی جامعه بشری است که همواره در مقابل فعالیت های ضداسلامی دشمنان و معاندان شریعت ناب محمدی(ص) شناخته می شود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: همانطور که برگزاری مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در ایام محرم نهادینه شده است؛ باید فرهنگ گرامیداشت اعیاد نیز رایج شود؛ نهادهای فعال در حوزه مهدویت، بهتر است برای تبیین آموزه های مهدوی؛ دوره های آموزشی کوتاه مدت برای اقشار مختلف جامعه طراحی کنند.

وی افزود: دشمنان تشیع با درک جایگاه و نقش فرهنگ مهدویت در جوامع اسلامی تلاش دارند تا باورها و اعتقادات مهدوی امت اسلامی را خدشه دار کنند، سالروز میلاد باسعادت آخرین منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) بهترین فرصت برای مقابله با تهاجم عقیدتی دشمنان است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات