۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۵۶۵۸۷۲
نماینده ولی فقیه در منطقه قفقاز:

مرحوم حسنی زاهد و سخاوتمند بود

نماینده ولی فقیه در منطقه قفقاز گفت: مرحوم حسنی دنیاپرست نبود، زاهد و سخاوتمند بود و وجوهات اموالش را به صورت میلیونی پرداخت می کرد، حتی از زمین های کشاورزی اش تفکیک کرده و به طلاب اهدا کرده بود.
حجت الاسلام اجاق زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام اجاق زاده در مراسم بزرگداشت امام جمعه فقید ارومیه با اشاره به آیات و روایات گفت: مرحوم حسنی عالم، مجاهد و مومن مخلصی بود که عمر خود را در راه خدا وقف کرد و به طور حتم در نزد خداوند از درجات بالایی برخوردار خواهد شد.

وی ارتزاق از دست رنج خود و اشتغال به کشاورزی و دامداری را وجه تمایز مرحوم حسنی با دیگر علما دانست و افزود: ایشان حتی در زمانی که دفتر داشتند به کشاورزی و دامداری مشغول بودند و از سهم روحانیت و بیت المال استفاده نکردند.

نماینده ولی فقیه در منطقه قفقاز خاطرنشان کرد: مرحوم حسنی دنیاپرست نبود، زاهد و سخاوتمند بود و وجوهات اموالش را به صورت میلیونی پرداخت می کرد، حتی از زمین های کشاورزی اش تفکیک کرده و به طلاب اهدا کرده بود.

حجت الاسلام اجاق زاده با بیان اینکه آقای حسنی شخصیتی متواضع داشت، اظهار کرد: تکبر و خودپسندی در این فرد نبود و تذکر پذیر بود.

وی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین حسنی هرجا تشخیص می داد که حضورش لازم است، دریغ نمی کرد، انسانی صادق بود که می شد به ایشان اعتماد کرد.

نماینده ولی فقیه در منطقه قفقاز افزود: بارزترین و عالی ترین خصیصه حجت الاسلام والمسلمین حسنی، شجاعت وی بود که باعث شد با مجاهدتها و رشادت های خود نقده را نجات دهد.

وی تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین حسنی با جان و مال از انقلاب دفاع کرد و در این راه دو بار از ترور نجات یافته بود در واقع شهید زنده ای بود که امیدوارم خداوند با شهدا و معصومین محشورش بدارد.

مراسم شام غریبان مرحوم فقید، حجت الاسلام والمسلمین شیخ غلامرضا حسنی عصر امروز با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی پس از سالها تحمل درد و رنج بر اثر بیماری و کهولت سن، شامگاه 31 اردیبهشت ماه در سن 91 سالگی دار فانی را وداع گفت./936/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات