۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۵۶۶۳۳۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

بالاترین عمل نزد خداوند اجتناب از گناه است

استاد حوزه علمیه بالاترین عمل نزد خداوند را اجتناب از گناه دانست و گفت: اولیای الهی آمدند تا با عبادت و خدمت به خلق ما عمل صالح جمع کنیم و با ترک گناه شستشو شویم.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان که در حسینیه همدانیها برگزار شد، گفت: کره زمین معادن قیمتی گوناگونی دارد.

وی افزود: کسی که می‌خواهد شغل معدن یابی را انتخاب کند ابتدا می‌رود درس معدن شناسی می‌خواند. آن کسی که آرزوی معدن یابی دارد بدون معرفت به معدن در همان آرزو می‌ماند و این یک آرزویی است که بدون علم شناخت و آگاهی دست یافتنی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند در معدن این جهان گنجی به نام سعادت برای انسان قرار داده است، ابراز کرد: انسان روزه دار در ماه مبارک رمضان از خداوند درخواست می‌کند که نامش در میان سعادتمندان ثبت شود زیرا اگر نام او در بین سعادتمندان ثبت نشود شقی خواهد شد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: یافتن گنج سعادت شناخت می‌خواهد انسان باید بفهمد کسی که این گنج را در معدن آفرینش قرار داده چه کسی است انسان باید بفهمد این آفرینش به چه مقدار ارزش دارد که معدن بسیاری از جهات مادی و معنوی قرار گرفته است.

این مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه انسان برای رسیدن به این گنج نیاز به شناخت خود دارد، اظهار داشت: انسان برای رسیدن به این گنج نیاز به شناخت خود دارد تا بداند آیا می‌تواند این گنج را به دست بیاورد خداوند استعداد یافتن سعادت را به انسان‌ها عطا کرده است بنابراین لازم است انسان راه و راهنمای مسیر سعادت را بشناسد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند انسان را آزاد آفرید تا دین دار شود، عنوان کرد: انسان مخلوق خداوند است پروردگار به او اراده داده تا خودش راه رشد دین را انتخاب کند اما اجازه نداده که بگوید دین چون اجباری نیست پس مرتکب گناه شود.

این مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه خداوند خرید وجود انسان مومن است، اظهار داشت: انسان مومن چون ظرف باور خداوند، قیامت و پیامبران است قیمتی است و تنها خداوند توانایی خریدار انسان مومن را دارد. خداوند در خرید به کمیت اهمیت نمی‌دهد بلکه به کیفیت عمل انسان توجه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه انسان حق ندارد به احدی با چشم حقارت نگاه کند، گفت: محبوبان الهی در میان همین مردم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان صراط مستقیم را مسیر حق الهی دانست و ابراز کرد: این راه نیاز به راهنما دارد انسان بدون راهنما در این مسیر به گمراهی خواهد رفت پیامبران و ائمه اطهار(ع) راهنمایان انسان در این مسیر سعادت هستند زاد و توشه این راه عبادت الهیه و خدمت به خلق است؛ امام صادق(ع) می‌فرمایند: توشه این راه اجتناب از گناه است.

این دانشمند فرزانه بالاترین عمل را خودداری از گناه دانست و خاطرنشان کرد: اولیای الهی آمدند تا با عبادت و خدمت به خلق ما عمل صالح جمع کنیم و با ترک گناه شستشو شویم./813/پ202/ب1

ارسال نظرات