۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۶۶۴۷۷
آيت‎الله مظاهری:

دشمن برای ترویج بی بندوباری در جامعه برنامه‌ریزی کرده است

حضرت آیت‌الله مظاهری با توصیه به جوانان مبنی بر دوری از غنا و اختلاط زن و مرد، گفت: ملتی که در میانشان موسیقی رواج داشته باشد، این ملت پیروز نخواهد شد.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آيتالله حسين مظاهری امروز پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم اصفهان با اشاره به حرمت غنا در اسلام، گفت: دشمن برای ترویج موسیقی در میان جوانان تلاش کرده است و باید بگوییم متأسفانه موفق شده است، امروز موسیقیها و غناها و کنسرتها در میان ما جایگاه پیدا کرده است و در عروسیها و کنسرتها این امر دیده میشود.

وی با اشاره به ضررهای تلفن همراه ابراز کرد: موبايل كه يكي از چيزهايي است كه براي همه مفيد است، برای بعضی از جوانان خانۀ شیطان شده است، افزون بر اینکه در آن فیلمهای شهوتانگیز و موسیقیها و غناهای بد دارد، دوستیابی بین دختران و پسران تلفن همراه را خانۀ شیطان کرده است و دشمن همین را میخواهد.

رییس حوزۀ علمیۀ اصفهان ابراز کرد: قرآن میفرماید غنا، رقص، موسیقی و مجالس شهوتانگیز و اختلاط دختر و پسر در زندگی نباشد، میگوید بت نپرست و مجالس شهوتانگیز هم نداشته باش «فاجتنبوا الرجس من الاوثان و اجتنبوا قول الزور»، غنا و موسیقی، اختلاط زن و مرد عقل را زایل میکند و مؤمن باید از آن اجتناب ورزد.

وی با بیان اینکه ملتی که در میانشان موسیقی رواج داشته باشد، این ملت پیروز نخواهد شد، اظهار کرد: اگر بین آنان گفتوگوهای زن و مرد، اختلاط و موسیقی و لهو و لعب باشد، پیروز نخواهد شد، یکی از کارهای دشمن این است که ما را مشغول به لهو و لعب کند و ما را از آن آمادگی و مردانگی غافل کند تا بر ما پیروز شود.

حضرت آیتالله مظاهری ادامه داد: دشمن به خاطر دست یافتن به هدف خودش که همان از بین بردن اسلام عزیز است، بر روی ترویج مجالس لهو و لعب، موسیقی و اختلاط و مجالس شهوتانگیز بسیار سرمایهگذاری میکند.

وی خاطرنشان کرد: این مطالب را باید به جوانان رساند و آنان را باید آگاه کرد، این تلفنهای همراه که به جای استفادۀ صحیح یک مصیبت بزرگی برای خانوادهها شده است و کار به جایی رسیده است که عروسیها بدون غنا و موسیقی کم پیدا میشود و این عروسی مبارک نیست، اختلاط بین زن و مرد برای چیست؟ نتیجهاش فراوان شدن طلاق و ناسازگاری بین زن و مرد است.

استاد اخلاق حوزۀ علمیه گفت: زن و مرد در حالی که هردو خوب هستند و نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند و نماز میخوانند در خانه میبینیم که زندگی ناراحتی دارند و ناساگاری در بین آنان فراوان است، روایات به ما میگوید یکی از بلاهای اختلاط زن و مرد و ترویج موسیقی همین ناسازگاری زن و شوهر است و متأسفانه امروز هیچکدام از آنان تحمل نمیکنند و سریع به دنبال طلاق گرفتن هستند.

وی بیان کرد: حیف است ما که باید به درجات رفیع و بلند برسیم به جایی برسیم که به صورت انسان محشور نشویم، مؤمن باید به جایی برسد که وقتی قبض روح شد به خدمت خداوند برود و خدا هم به او تلطف و مهربانی داشته باشد و به خدمت امیرالمؤمنین(ع) برسد./914/پ203/ب1

ارسال نظرات