۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۶۸۱۸۶
آیت الله طبرسی:

راه مقابله با توطئه آمریکا، مذاکره بی حاصل و دل بستن به وعده های اروپا نیست

آیت الله طبرسی گفت: امروز راه خنثی کردن توطئه جدید آمریکا علیه ایران اسلامی، مذاکره بی حاصل و دل بستن به وعده های اروپا نیست بلکه ایستادن در برابر خواسته های نامشروع و زیاده خواهی های آنها است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران سه شنبه شب در جلسه تفسیر قرآن خود که در مسجد امام سجاد(ع) ساری برگزار شد با اشاره به این که ماه مبارک رمضان به عنوان ماه ضیافت الهی در حال اتمام است، گفت: این ماه فرصت بسیار مناسبی برای انس بیشتر با کلام روح بخش الهی بوده است.

وی با بیان این که جلسات قرائت و تفسیر قرآن نباید پس از ماه مبارک رمضان ترک شود، افزود: یکی از ضعف های جامعه ما این است که تنها در ماه مبارک رمضان نشست های قرآنی رونق جدی دارد و پس از این ماه کمرنگ می شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که مأنوس شدن با قرآن تنها نباید به یک ماه خلاصه شود، خاطرنشان کرد: مفاهیم قرآن برای همه لحظات عمر بشر برنامه مفید و مدون ارائه کرده که انسان می تواند با بهره گیری از آن خود را به درجات عالی برساند.

آیت الله طبرسی با بیان این که خوشبختانه میزان استقبال مردم به ویژه نسل جوان از جلسات و نشست های قرآنی مناسب بوده است، تصریح کرد: حفظ مخاطبان قرآنی با پایان یافتن ماه مبارک رمضان بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه به حضور گسترده و بی نظیر اقشار مختلف مردم در شب های لیالی قدر در مساجد و حسینیه ها اشاره کرد و آن را نشان از روح معنوی و دینی مردم به ویژه جوانان کشورمان برشمرد و خاطرنشان کرد: در آن شب های با فضیلت از هر قشر و با هر تفکری شاهد حضور افرادی در مساجد بودیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حفظ و تقویت وضعیت موجود موضوع مهمی است که متولیان و برنامه ریزان فرهنگی و دینی باید مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: متأسفانه عملکرد ضعیف برخی نهاد ها موجب تضعیف وضعیت موجود خواهد شد.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که اصل و ریشه جامعه ما بر مبنای ارزش های دینی و الهی پایه گذاری شده است، خاطرنشان کرد: توجه به معارف و مبانی الهی و دینی همواره جزء اصول غیر قابل تغییر ملت ایران به شمار می رفته است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که ملت بزرگ ایران با تکیه بر همین معارف الهی توانستند یک نظام و حکومت دینی را پایه گذاری کنند، تصریح کرد: اعتقاد راسخ به ارزش های دینی و معارف الهی همواره در خانواده های ایرانی یک اصل مهم و ریشه ای بوده است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که زندگی هر خانواده ایرانی با معارف الهی عجین شده است، افزود: دشمن نمی تواند با تبلیغات سوء خود این ملت را از اصل وریشه دینی خود دور کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نظام اسلامی بر مبنای احکام و معارف قرآنی پایه گذاری شده است، گفت: این ملت با تکیه بر قرآن و معارف الهی توانستند یک حکومت چند هزار ساله را سرنگون و نظامی را بر پایه دین و معارف دینی جایگزین آن کنند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که اقتدار، عزت و عظمت امروز ملت ایران بر گرفته از همین معارف قرآنی است، خاطرنشان کرد: ملت با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی در سایه معارف قرآن و اهل بیت(ع) در برابر نظام های استکباری دنیا با قدرت ایستاده اند و از حقوق خود دفاع می کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تکیه ملت ایران به قرآن و معارف اهل بیت(ع)، ذلت و خواری را از این ملت کهن دور کرده است، افزود: اگر در گذشته مستکبران بر این ملت بزرگ سلطه داشتند دلیل وابستگی ذلت بار رژیم سابق به نظام های ظالم و استکباری بوده است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که امروز به برکت انقلابی که بر پایه ارزش های الهی پایه گذاری شده، دستان شیطانی دنیای غرب به ویژه آمریکای جنایت کار از امور داخلی کشورمان کاملاً قطع شده است، بیان داشت: اگر امروز می بینیم رییس جمهور آمریکا از شرایط ایران اسلامی عصبانی است و مردم کشورمان را تهدید به تحریم می کند به دلیل کوتاه شدن دستان مداخله جوی آنها در مسائل و منابع داخلی کشورمان است.

آیت الله طبرسی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که در سایه قرآن می توان هم عزت یک ملت را حفظ کرد و در برابر ظلم استکبار ایستاد و زیر بار زیاده خواهی آنها نرفت، افزود: امروز راه خنثی کردن توطئه جدید آمریکا علیه ایران اسلامی، مذاکره بی حاصل و دل بستن به وعده های اروپا نیست بلکه ایستادن در برابر خواسته های نامشروع و زیاده خواهی های آنها است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات