۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۵۶۹۳۴۳
مطهری در جمع خبرنگاران:

گرانی‌های امروز به دلیل ضعف دولت در نظارت است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مورد گرانی‌های اخیر گفت: گرانی‌ها ناشی از ضعف نظارت دولت است و در این خصوص باید نظارت بیشتری وجود داشته باشد، بنابراین سازمان تعزیرات حکومتی باید وارد شود زیرا بسیاری از گرانی‌ها کاذب است و باید جلوی آنها را گرفت.
مطهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم ترحیم حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی حسینی در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات مجلس برای گرانی‌های اخیر گفت: متاسفانه امروز جامعه در شرایط خوبی قرار ندارد و حل کردن مسائل به تنهایی به دست مجلس ممکن نیست و هر سه قوه باید در کنار هم قرار گیرند.

وی ادامه داد: با این وجود در این میان عنصر اصلی ما دولت است و با هدایت‌های قوه‌مجریه باید مشکلات اقتصادی جامعه حل شود.

نایب رییس مجلس تاکید کرد: امروز شرایط کشور ما سخت است و هر دولتی که بروی کار هم باشد نمی‌تواند از این بحران‌ها به آسانی بیرون بیاید، امروز دولت باید شرایط اقتصادی کشور را صادقانه برای مردم تشریح کند زیرا دست دولت امروز در اقتصاد باز نیست و نمی تواند به بازار ارز تزریق کند تا قیمت‌ها را پایین بکشد.

مطهری یادآور شد: بسیاری از مسائل در مورد وضعیت اقتصادی امروز کشور را نمی‌توان بازگو کرد، دولت امروز از بیرون بسیاری از فشارها را تحمل می‌کند و این فشارها برای این است که ایران زانو زده و پای میز مذاکره برود.

وی افزود: مردم اگر شش ماه مقاومت کنند وضعیت اقتصادی کشور بهتر خواهد شد، البته دولت هم باید با زبان ساده با مردم صحبت کند و بگویند در چه شرایطی هستیم و ریشه این گرانی‌ها در کجا است و در این صورت مردم نیز از دولت قبول خواهند کرد.

نایب رییس مجلس در خصوص حضور رییس جمهور در کمپ تفریحی توچال اظهار کرد: رفتن رییس جمهور به این مجموعه تفریحی در اصل ایرادی ندارد زیرا زیاد بروی میز کار نشستن انسان را بیمار خواهد کرد.

مطهری در مورد گرانی‌ها و علت آن از سوی برخی گروه‌های فشار داخلی خاطرنشان کرد: این موضوع ممکن نیست، گرانی‌ها ناشی از ضعف نظارت دولت است و در این خصوص باید نظارت بیشتری وجود داشته باشد، بنابراین سازمان تعزیرات حکومتی باید وارد این عرصه شود زیرا بسیاری از گرانی‌ها کاذب است و باید جلوی آنها را گرفت.

وی با اشاره به شایعه استعفای روحانی از ریاست جمهوری نیز گفت: ما اکنون در شرایط ویژه‌ای قرار داریم و در حال حاضر وقت انتقام‌گیری و تسویه حساب‌های سیاسی نیست و در این شرایط باید همه در کنار هم تلاش کنیم تا از این بحران خارج شویم.

نایب رییس مجلس در مورد موضوع مطرح شده از دفتر ریاست جمهوری مبنی بر ترمیم کابینه افزود: در این رابطه ممکن است برخی وزراء و مدیران مناسب جایگزین افراد دیگر شوند./816/پ۲۰۴/ق

ارسال نظرات