۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۵۶۹۶۷۸
امام جمعه تبریز:

مردم برای مقابله با بحران آب، صرفه‌جویی کنند

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: مدیریت علمی و اصولی آب، آموزش مردم و جلب مشارکت همگانی باید در اولویت مقابله با بحران کم آبی باشد.
همایش آب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در همایش «آب، نبض زندگی» با اشاره به موقعیت جغرافیایی کشور اظهار داشت: وضعیت قرمز رودخانه های کشور و به طبع آن منابع آب استان بسیار نگران کننده است.

وی با تأکید بر مدیریت علمی و اصولی آب، آموزش مردم و جلب مشارکت همگانی برای مقابله با بحران کم آبی در کشور، خاطرنشان کرد: درست است که بارش های اخیر در استان های مختلف کشور نسبت به سال های گذشته مطلوب بوده است، اما هنوز بحران کمبود آب در کشور جدی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به افزایش ۴۰ درصد بارندگیها در استان آذربایجان‌شرقی نسبت به سال گذشته تصریح کرد: این موضوع نباید مردم استان را از صرفه جویی غافل کند، متأسفانه همچنان با بحران آب مواجه هستیم و باید منابع آب با برنامه ریزی مصرف شود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از هشدارهای زیست محیطی و موضوعات مهم در پدافند غیرعامل گفت: ارائه راهکارهای علمی و پیشگیرانه از آلودگی آب، نیازمند همت مراکز علمی و مشارکت همگانی است، از سوی دیگر فرهنگ‌سازی در این عرصه اهمیای دوچندان دارد.

وی با بیان این‌که آلودگی رودخانه ها و ذخایر آب زیر زمینی بر مشکلات زیست محیطی کشور افزوده است، گفت: امروز مسائل طرح شده در حوزه آب و محیط زیست به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است، بی تفاوتی نسبت به این عرصه موجب  بحران های بهداشتی در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر جلوگیری از فعالیتهای کشاورزی با استفاده از کودهای شیمیایی و سموم ممنوعه افزود: استخراج معادن با روش‌های غیر علمی، تولید پساب‌های صنعتی بدون وجود تصفیه خانه های کافی و تخلیه ضایعات در رودخانه ها و کانالها مسائلی نیست که بتوان چشم‌پوشی کرد.

وی با بیان این‌که استان آذربایجان‌شرقی به عنوان یک منطقه صنعتی و اقتصادی در کشور با مسائل زیست محیطی مختلفی روبه‌روست، تصریح کرد: خروجی واحدهای فرآورده های نفتی از عوامل اصلی آلودگی آب در کشور است که انتظار داریمم مسؤولان امر چاره‌ای برای حل این معضل داشته باشند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات