۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۵۶۹۹۳۰
تحلیلگر مسائل بین الملل:

اردوغان با نزدیکی به روسیه خواهان باج بیشتر از اعضای ناتو است

هانی زاده استقرار سامانه موشکی روسیه در ترکیه را سبب گسترش اختلافات میان آمریکا و ترکیه برشمرد و گفت: اردوغان از طریق نزدیکی به روسیه خواهان باج بیشتر از آمریکا و اعضای ناتو است.
هانی زاده

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به عضویت فعال ترکیه در ناتو عنوان داشت: همه تسلیحات ترکیه در چارچوب ناتو قرار دارد و ناتو اجازه گرایش نظامی و سیاسی ترکیه به روسیه را نخواهد داد اما ترکیه در صورت خریداری سامانه S400 از روسیه؛ اختلافات با آمریکا و برخی کشورهای اروپایی عضو ناتو را تشدید خواهد کرد.

تحلیلگر مسائل بین الملل، استقرار سامانه موشکی روسیه در ترکیه را سبب گسترش اختلافات میان آمریکا و ترکیه برشمرد و گفت: اردوغان از طریق نزدیکی به روسیه خواهان باج بیشتر از آمریکا و اعضای ناتو است البته این سیاست از سال های حکومت دولت اردوغان دنبال می شود.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز ادامه داد: روابط ترکیه و ایران با وجود عدم شفاف سازی سیاسی اردوغان ادامه پیدا خواهد کرد و اظهارنظرهای کاملا متناقض در گذشته و حال در قبال ایران بهترین گواه است.

هانی زاده افزود: به نظر می رسد اردوغان در سیاست خارجی دولت ترکیه نسبت به ایران غیرشفاف باشد و از تناقضات منطقه ای و اختلاف ایران با غربی ها به خوبی استفاده کرده است.

وی در پایان عامل انتخاب مجدد رجب طیب اردوغان به ریاست جمهوری ترکیه را احیای اقتصاد داخلی دانست و تصریح کرد: اردوغان در طول ریاست خود، توانست در حوزه اقتصاد داخلی نقش تأثیرگذاری ایفا کند و وضعیت اقتصادی ترکیه را با وجود فشارهای داخلی و کودتای نافرجام بهبود دهد./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات