۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۷۳۲۳۹
با حضور حجت الاسلام والمسمین نکونام؛

کلنگ احداث مسجد امام حسین مهدیه غرب شهرکرد بر زمین خورد

آیین کلنگ زنی احداث زمین مسجد امام حسین(ع) مهدیه غرب شهرکرد، با حضور حجت الاسلام والمسمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
آیین کلنگ زنی احداث زمین مسجد امام حسین(ع) مهدیه غرب شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در آیین کلنگ زنی زمین مسجد امام حسین(ع) مهدیه غرب شهرکرد، ساخت مسجد را یکی از مهمترین ضرورتهای مرکز استان دانست و افزود: احداث این مسجد با توجه به جانمایی بسیار خوب و قرار گرفتن در کنار خیابان اصلی می تواند کمک قابل توجهی به امور خدماتی و رفاهی گردشگران و مسافران کند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی احداث مساجد با کاربری های مختلف را از ضرورتهای مهم استان بیان کرد و گفت: متأسفانه در مرکز استان مساجدی که در همه ساعات روز ارائه دهنده خدمات به مردم و مسافران باشند وجود ندارد و خلاء آن کاملا محسوس است که باید مسؤولان به فکر آن باشند چراکه با توجه به فضای گردشگری استان وجود چنین مکانهایی لازم است.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه مساجد باید مهمترین مرکز ارائه خدمات فرهنگی به مردم منطقه باشند، اظهار کرد: به یقین مسجد فعال سبب رشد و پویایی مردم همان منطقه می شود؛ بنابراین ضرورت دارد مردم این منطقه به احداث مسجدی با کاربری های رفاهی، فرهنگی و خدماتی اهتمام ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هر مقدار بتوانیم پایگاه های مذهبی مان را گسترش و توسعه بدهیم، آسیب های اجتماعی را کاهش داده ایم، ابراز کرد: رشد فکری، ایمانی و دینی مردم با حضور در مساجد پویا و فعال به معنای واقعی کلمه محقق می شود.

وی با اشاره به خرید زمین ساخت این مسجد با مبلغی نزدیک به 170 میلیون تومان خاطرنشان کرد: 70 میلیون تومان آن به همت خود اهالی مسجد و 100 میلیون تومان آن با لطف و عنایت رهبر معظم انقلاب تأمین شد که می طلبد مردم مشارکت بیشتری برای احداث این مکان معنوی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسمین نکونام در پایان با تشریح مهمترین کارکردهای مسجد تصریح کرد: باید مسجد محلی برای اصلاح، تربیت، رشد فکر و فرهنگ، تقویت دین، قرآن و مبانی اسلام و مرکز ترویج معارف اهل بیت(ع) باشد که در این بین همه مسؤولند.

در ادامه این مراسم کلنگ مسجد با حضور برخی از مردم و مسؤولان و از سوی حجت الاسلام والمسلمین نکونام بر زمین خورد./9457/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات