۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۷۶۰۳۵
امام جمعه تبریز:

افراط و تفریط در انجام امور دینی مذموم است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که تکریم و تعظیم شعائر دینی کمک به دین و تبلیغ دین الهی است، گفت: افراط و تفریط در انجام امور دینی مذموم است.
آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در همایش شاه حسین گویان تبریز با بیان این‌که تولی و تبری از مهم‌ترین فرایض دینی مسلمانان محسوب می شود، اظهار داشت: هرگونه افراط و تفریط در انجام امور واجب و مستحب مذموم است.

وی با بیان این‌که رعایت اعتدال در برنامه‌های مذهبی و مناسبت‌های دینی امری مهم است، خاطرنشان کرد: برپایی هیئات عزاداری شاه حسین گویان در سطح شهر و شکوه این آیین ها که تکریم شعائر دینی است؛ پیام حرّیت و آزادی نهضت عاشورا را تبلیغ و تبیین می‌کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تکریم و تعظیم شعائر دینی کمک به دین و تبلیغ دین الهی است، گفت: به برکت حاکمیت نظام اسلامی و در راستای حرکت خودجوش مردمی ایام محرم الحرام کوچه پس کوچه های شهر طنین نوای یاحسین و یا ابوالفضل می‌شود، صرف عزاداری برای اهل بیت کافی نیست، باید مکتب آن بزرگواران الگو قرار گیرد.

وی افزود: حضور عزاداران حسینی در خیابان های شهرها، آرمان نهضت خونین کربلا را در یاد ایام زنده نگه داشته است، حرکتی عظیم که بدون هیچ تبلیغی از سوی دل های آگاه و عاشقان اهل بیت علیه السلام سیره امام حسین(ع) برای مقابله با ظلم و استبداد را در جامعه تبیین میکند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه این حرکت های معنوی در راستای تبلیغ دین اسلام است، گفت: مجالس عزاداری امام حسین باید با آگاهی، بصیرت و در نهایت سادگی برگزار شود، انتظار دارم شروع عزاداری های حسینی در ماه محرم را مساجد قرار دهید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شبکه های ماهواره ای متعدد و شبکه های اجتماعی گسترده با هزینه های بسیاری میخواهند با عنوان عزاداری به امام حسین حرکت های خودجوش مردمی در ایام محرم را وارونه جلوه دهند، گفت: قمه زنی یکی از کارهایی است که تشیّع انگلیسی تلاش دارد با این کار شیعیان پیرو اهل بیت را خشونت طلب معرفی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: دشمنان می خواهند با نام عزاداری به امام حسین، برنامه هایی را طراحی و اجرا کنند که در برابر آرمان های نظام و انقلاب بایستند اما با هوشیاری هیئات مذهبی و حسینی این حرکات مذبوحانه محقق نخواهد شد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات